Dus ik snap dat een elliptische vleugel de geïnduceerde weerstand probeert minimaliseren.
Je bekomt dit dan door de vorticiteit zo af te bouwen dat de downwash constant is over de vleugel.
Dit resulteert dan in je elliptische vleugel met constante downwash en minimale geïnduceerde weerstand.
Maar hoe werkt dit bij winglets?
Kan je ook nog altijd werken met vortex filamenten om downwash uit te rekenen en dus geïnduceerde weerstand?
En tot slot, kan een vleugels met winglets een kleinere geïnduceerde weerstand bekomen dan een elliptische vleugel?
Laatste berichten
- 21:18 Zwaremetalenvergiftiging 2
- 21:09 [wiskunde] is dit toegestaan 4
- 19:37 Casus uit de praktijk: positief test THC 56
- 16:01 Optimalisatie. Hulp nodig 2
- 09:46 Overdracht van DiBP ná vaatwasser
- 27 mei nulpunten 4
- 27 mei fourier afleiding 3
- 26 mei 2022 Tandarts Vraag 9 fysica 4
- 26 mei resonantiefrequentie massaveersysteem in vloeistof 56
- 25 mei Muziektopic 1853
- 25 mei Product 5
- 24 mei 2 nieuwe platen Mu-Metaal, wie weet waar ik dat kan verkopen? 2
- 23 mei Regenboogkleuren in Teylers Museum 1
- 23 mei Natriumbisulfaat ipv zwavelzuur 2
- 23 mei Temperatuur regelen met een onbetrouwbare fluctuerende energiebron. 14
- 22 mei HPLC, extra piek 1
- 21 mei [wiskunde] Hoe moet ik dit primitiveren? 8
- 20 mei wikkeling 3-fase , 4 polig, 12-draads generator 7
- 20 mei Magnesium: cofactor voor ATP-verbruikende enzymen
- 19 mei [wiskunde] Wat geeft de oppervlakte van een primitieve van een functie weer? 2
Nieuwsberichten
- 04 mar Een nieuw soort magnetisme: altermagnetisme
- 31 okt AI kan via stem diabetes vaststellen 11
- 21 okt Einstein krijgt wéér gelijk 45
- 07 feb witter dan wit 20
- 19 jun irrigatie en de aardas
Winglets vs elliptische vleugel - Geïnduceerde weerstand
Moderator: physicalattraction
-
- Berichten: 31