Een vallend stuk touw

Moderator: physicalattraction

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Een vallend stuk touw

dirkwb schreef:
\( t= t_b \cdot \int_0^{1}\ \sqrt{ \frac{p}{2(1-p^2)} }\ \mbox{d}p \)


Conclusie

De laatste integraal kan met de computer worden bepaald en we krijgen:
kan anders :D
\(\frac{\beta\left( \frac{3}{4},\frac{1}{2}\right) }{2\,\sqrt{2}}\)
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 4.246

Re: Een vallend stuk touw

Hoezo niet? De integraal is uiteindelijk hetzelfde, zei het dat in de link een iets algemener situatie behandeld met initiële voorwaarden ongelijk aan nul.
Quitters never win and winners never quit.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.274

Re: Een vallend stuk touw

Hoezo niet?
aannemende dat dit slaat op mijn opmerking dat jij en eendavid het nog niet eens zijn, eendavid beweert toch dat een en ander wél lengte-afhankelijk is, jouw rekenwerk duidt op het tegendeel (l valt eruit)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 4.246

Re: Een vallend stuk touw

Aannemende dat dit slaat op mijn opmerking dat jij en eendavid het nog niet eens zijn, eendavid beweert toch dat een en ander wél lengte-afhankelijk is, jouw rekenwerk duidt op het tegendeel (l valt eruit)
Ja daar slaat het op, maar zoals ik al eerder zei:
De integraal is uiteindelijk hetzelfde, zei het dat in de link een iets algemener situatie behandeld met initiële voorwaarden ongelijk aan nul.
Quitters never win and winners never quit.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.274

Re: Een vallend stuk touw

Ik snap dat verhaal van die "initiële voorwaarden" niet.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 4.246

Re: Een vallend stuk touw

In de link zit het touwtje op een beginhoogte en zit de y-as de andere richting in.
Quitters never win and winners never quit.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.274

Re: Een vallend stuk touw

Is de knal van een zweep niet gewoon doordat het een 'object' raakt? :D
sorry, helemaal overheen gelezen. :P

nee. :P

probeer het maar.... Dichtstbijzijnde manege?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 3.751

Re: Een vallend stuk touw

Dirkwb en eendavid zijn het dus nog niet eens. :D
Toch wel. De uitdrukking die Dirkwb gaf voor de snelheid correspondeert met degene in de link. De daarop volgende uitwerking van hem is volledig correct, ik was te snel met mijn intuïtieve verwachting. Bedankt voor de uitwerking Dirk.

Dat gezegd zijnde, blijft de vraag of iemand de w-afhankelijkheid kan invoeren. Bijvoorbeeld door impulsmoment in de redenering te krijgen.

Reageer