Rammstein extreem-rechts?

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Rammstein extreem-rechts?

Ik ben een fan van Rammstein, ik heb letterlijk al hun liedjes. Maar nu heeft en leraar mij gezegd dat Rammstein extreem-rechts is. Ik had daar nog niets van gehoord omdat ik me niet bijster interreseerde voor hun achtergrond. Heeft iemand hier en bron voor?

Berichten: 96

Re: Rammstein extreem-rechts?

Pff, volgens mij is daar niet veel van aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 193

Re: Rammstein extreem-rechts?

Pff, volgens mij is daar niet veel van aan.
ik heb ook nog niet uit hun teksten kunnen opmaken dat ze extreem rechts zijn ofzo :shock:
Weet wat je zegt... Maar zeg niet alles wat je weet

Berichten: 96

Re: Rammstein extreem-rechts?

Van http://www.rammsteinniccage.com/band_info/faa.html:
What are Rammstein's political views?

The members of Rammstein are not and have never been nazis. They even made a song, called Links 234 (Left 234), that states that 'their heart beats on the left side' not on the right side (nazi's are on the right side of the political spectrum).
Interessant interview: http://www.nyrock.com/interviews/rammstein_int.htm

Van http://herzeleid.com/en/faq/band:
Unfortunately, considering the band's staunch approach, and their reliance on both German language and heritage to inspire their music, the haunting images of their nation's war-like past have followed Rammstein around virtually from day one. Even the German media has set out to uncover the true meanings behind some of Rammstein's more controversial and mysterious songs- with no evidence what-so-ever of oft-rumored Nazi-leanings ever even showing up. The band's members themselves are as confounded as anyone as to where these obviously false allegations first started. Some believe it may have to do with the cover art of their 1995 debut disc, Herzeleid, where the six shirtless, well-toned band members come across as poster boys for some new "master race." [ http://www.rammsteinsite.com/discography/a...s/herzeleid.jpg ] Other group members insist it's just the German media doing their best to cause trouble.

"It has been so silly," Flake explained. "That was just a photo of us- not some political statement! The German media sometimes gets carried away with such things. There was even one critic who said that the way Till rolls his 'r's' when he sings is supposed to mimic the way that Hitler used to speak! How silly can they get. We've never written a political song in our life, and we probably never will. It's just reverse discrimination because we are German. Kraftwerk had the same thing happen to them twenty years ago. If we were Spanish or Dutch, there would be no problem."

Gebruikersavatar
Berichten: 1.259

Re: Rammstein extreem-rechts?

Ik ben een fan van Rammstein, ik heb letterlijk al hun liedjes. Maar nu heeft en leraar mij gezegd dat Rammstein extreem-rechts is. Ik had daar nog niets van gehoord omdat ik me niet bijster interreseerde voor hun achtergrond. Heeft iemand hier en bron voor?


Een schoolvoorbeeld van een slechte leraar, vraag hem maar eens hoe hij op dat idee komt...
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.

Gebruikersavatar
Berichten: 193

Re: Rammstein extreem-rechts?

Een schoolvoorbeeld van een slechte leraar, vraag hem maar eens hoe hij op dat idee komt...
Bij ons op school word er zelfs rammstein gedraaid door een duitse lerares :shock:
Weet wat je zegt... Maar zeg niet alles wat je weet

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Rammstein extreem-rechts?

Maar nu heeft en leraar mij gezegd dat Rammstein extreem-rechts is.
Klinkt als een slecht geinformeerde leraar en een zoveelste persoon die een vooroordeel klaar heeft. Kan hij het onderbouwen?

Vroeger maakten mensen van KISS (de band) Knights In Satan's Service.. terwijl dat ook wel mee blijkt te vallen geloof ik (we zijn er allemaal nog toch?) :wink:
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 266

Re: Rammstein extreem-rechts?

wederom een duitse leraar die er geinteresseerd in is. had een paar liedjes gehoord en vond het wel aardig klinken en hij is gek op die taal.

ach. de zang heeft van die leuke rollende r-etjes. en dat komt nogal agressief ofzo over. zonde. muziek is goed te doen. en ze hebben geen extreme politieke opvatting voor zover ik weet.

en zelfs al zou.

kijk eens naar die duizenden lonsdale jongeren.

al zou rammstein extreem rechts zijn zouden ze het idd niet uiten.

en dat doen veel mensen wel. en dat is zonde.
Vanaf hier is alles wat het lijkt.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: Rammstein extreem-rechts?

aaargh schreef:Ik ben een fan van Rammstein, ik heb letterlijk al hun liedjes. Maar nu heeft en leraar mij gezegd dat Rammstein extreem-rechts is. Ik had daar nog niets van gehoord omdat ik me niet bijster interreseerde voor hun achtergrond. Heeft iemand hier en bron voor?
Een schoolvoorbeeld van een slechte leraar, vraag hem maar eens hoe hij op dat idee komt...
Het is de beste leraar die we hebben, hij weet zijn lessen altijd leuk te houden, komt met films enzovoort, we filosoferen soms eens, hij heeft msn. Dat allemaal voor een leraar latijn van in de 60?

Toen ik hem zei dat ik naar rammstein luisterde zei hij voor de grap is fascistje, dit was helemaal niet als scheldwoord gebruikt, mijn punten zijn er niet door gezakt of zo...

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Rammstein extreem-rechts?

nou, dan ken je ook wel: we all live in america.



uit dan nummer (en de clip) blijkt een antipathie jegens de Verenigde Staten, een land dat tamelijk rechts te noemen is, echter NIET extreem rechts. Zulke uitingen duiden op linkse sympathien...en ik vond de clip wel fijn ironisch...al was het niet echt subtiel te noemen.
Appareo decet nihil munditia?

Berichten: 96

Re: Rammstein extreem-rechts?

We're all living in Amerika :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Rammstein extreem-rechts?

... amerika, it's wunderbar.

Rammstein owned!

Ps ze zijn niet rechts. Eerder links of a-politiek en willen mensen gewoon een diepere betekenis achter de liedjes zoeken.
"Meep meep meep." Beaker

Re: Rammstein extreem-rechts?

Er zijn een paar grapjassen geweest die onder de naam Rammstein het liedje "Hitler" uitgebracht hebben.......

Als je ook goed naar de tekst luistert kun je ook horen dat het ook geen Duitsers geweest zijn die het ingezongen hebben.........(moet je maar eens luisteren hoe ze o.a. München uitspreken)

Ze hebben "Sonne" gebruikt van het album "Mutter"

P.S. in het liedje is ook een toespraak van Hitler te horen.........

Misschien dat je leraar hier iets van gehoord heeft?

je kunt hem via Limewire trouwens downloaden

Gebruikersavatar
Berichten: 266

Re: Rammstein extreem-rechts?

hoeft nog niet eens.

duitse mannen die schreeuwen en zingen met een rollende r.

genoeg om vooroordelen op te wekken denk ik zo.
Vanaf hier is alles wat het lijkt.

Re: Rammstein extreem-rechts?

Ik weet totaal niet wie dat bericht verspreidt, maar Rammstein is beslist niet rechts; of nazi-achtig of wat dan ook.

Ze maken gewoon hartsikke goeie muziek !

Reageer