Reclame op sbs6

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 202

Reclame op sbs6

Misschien hebben jullie al gemerkt dat SBS6 nu reclame blokken van 2,5 minuut heeft, maar dan wel om ongeveer 10 minuten.

Vanavond keek ik dus House, maar ik had na 3 keer echt zoiets van, ik ga wel achter mijn PC zitten, want dit is zoooo vervelend.

Ik denk dat als ik echt iets wil zien wel ga kijken, maar anders zap ik echt direct verder. Ik moet er helemaal niet aan denken om een film als Lord of the Rings te gaan kijken met zoveel korte reclameblokken.

Wat vinden jullie hiervan? Hot or Not!?

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: Reclame op sbs6

Commerciele zenders heb ik gebanned. En niet alleen vanwege die vreselijke reclame tussendoor.
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Gebruikersavatar
Berichten: 165

Re: Reclame op sbs6

Ik keek ook vanavond naar House, en dat was ook de laatste keer dat ik het op de tv kijk als het zo door blijft gaan.
"Your American beer is a little like making love on a canoe."

"How so?"

"It's ******* close to water!"

Gebruikersavatar
Berichten: 12

Re: Reclame op sbs6

Zodra ik op teletekst las wat SBS6 ging doen met de reclame tijdens deze programma's, besloot ik gewoon om voortaan alles van die zender eerst óp te nemen en dan later pas te kijken. Kun je al die ellendige reclames mooi overslaan ! ! :D

Berichten: 12.262

Re: Reclame op sbs6

Goed moment om je kabelaansluiting te her-overwegen :D

Overigens denk ik dat deze manier van reclameblokken an sich best zal werken, zeker als alle commerciele omroepen het gaan oppakken. Destijds was er ook zoveel gedoe om reclame midden in de programma's, en dat is inmiddels volkomen geaccepteerd.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Reclame op sbs6

Dusdanig geaccepteerd dat je met een beetje geluk 2 programma's tegelijk kunt volgen. Wel iedere 8 minuten even zappen... :D

Ik kan me flink ergeren aan reclames. Ik snap wel dat ze nodig zijn, maar zoveel? Het is niet voor niets dat er een goede markt is voor series op DVD en downloaden van uitzendingen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 1.450

Re: Reclame op sbs6

De volgende stap is in de VS al te zien en nog veel gemener. Bij films pakweg de eerste 40 minuten geen reclame om vanaf dat punt met toenemende frequentie steeds langere reclames uit te zenden. MAW eerst rustig wachten tot mensen geboeid raken om ze vervolgens dubbel terug te pakken met reclame bombardementen.

Berichten: 12.262

Re: Reclame op sbs6

Dat zie je in nederland ook wel, sommige zenders hebben er een handje van reclameblokken zo te verdelen, maar voor zover ik weet mag dat ook gewoon - de regels gaan meestal over zoveel minuten en blokken per uur, niet over hoe je die moet verdelen.
Het is niet voor niets dat er een goede markt is voor series op DVD en downloaden van uitzendingen.
Dat zal er wel een grens aan stellen denk ik. Opvallend is ook dat de meeste omroepen gewoon een mogelijkheid hebben om programmas online te kijken zonder reclameblokken ertussen... alleen geldt dat ivm auteursrechten dan weer niet voor buitenlandse series en films.
Victory through technology

Berichten: 771

Re: Reclame op sbs6

Ik weet niet of zoiets dergelijk in Nederland bestaat, maar in Vlaanderen worden uitzendingen en reclame gecontroleerd door de Vlaamse Regulator voor de Media

Een blik op hun site toont meteen dat die mensen precies graag boetes uitdelen aan zenders voor dergelijke dingen

http://www.vlaamseregulatormedia.be/

Gebruikersavatar
Berichten: 1.259

Re: Reclame op sbs6

Zodra ik op teletekst las wat SBS6 ging doen met de reclame tijdens deze programma's, besloot ik gewoon om voortaan alles van die zender eerst óp te nemen en dan later pas te kijken. Kun je al die ellendige reclames mooi overslaan ! ! :D


Dat was inderdaad de reden waarom ik ben overgestapt naar de Mediabox van UPC, zonder problemen opnemen en de volgende dag zelf bepalen waanneer je wil kijken. House is zonder reclames maar een ruim half uurtje kijktijd.
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.

Berichten: 12.262

Re: Reclame op sbs6

Tommeke14 schreef:Ik weet niet of zoiets dergelijk in Nederland bestaat, maar in Vlaanderen worden uitzendingen en reclame gecontroleerd door de Vlaamse Regulator voor de Media

Een blik op hun site toont meteen dat die mensen precies graag boetes uitdelen aan zenders voor dergelijke dingen

http://www.vlaamseregulatormedia.be/


In nederland bestaat ook zoiets, en SBS6 wordt daardoor gereguleerd. De RTL zenders niet, die opereren onder een luxemburgse licentie en zijn gevoelig voor de (niet/nauwelijks bestaande) mediawetgeving aldaar.
Victory through technology

Reageer