troost,geluk

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer

troost,geluk

hallo ik heet veerle en heb een vraag.

kan mij iemand iets vertellen over troost of geluk. Ik moet namelijk essay voor filosofie schrijven van 3 A4tjes!zelf kom i kslecht uit mijn woorden en dit is ene moeilijke opdracht voor mij hoop dat iemand mij kan helpen alvast bedankt!!!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: troost,geluk

Je kan bij geluk spreken over geluk in leven en dan verder uitspinnen wat dat is. Of spreken over de kleine zaken in het leven die mensn gelukkig maken. Of nog eentje: je kan nadenken over of de mens nog heden ten dage tevreden is met kleine zaken of verlangen we teveel.

Over troost kan je iets schrijven wat troost bij iemand kan doen, eventueel eigen ervaringen. Het nut van troost verder uitwerken filosofisch gezien,...

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: troost,geluk

in de knac van 7 tot 13 januarie staat er een heel artiekel over gleuk in.

maar een sterke aanrader is sla er een boedistisch boek op na! Het is namelijk zo dat boedisme en neurobiologie het goed met elkaar vinden om dat echte doorgewinterde boedisten echt gelukkig zijn en dit getraint hebben.

xd

life is what you make of it! and so is luck
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."

Gebruikersavatar
Berichten: 115

Re: troost,geluk

Schrijf anders een beschouwing: belicht geluk en troost vanuit verschillende religies en denkstromen. Je komt gegarandeerd een eind:

Bijbels: geluk door geloof, troost door geloof.

Post modern: geluk door techniek, troost door betere techniek

Is geluk een onderdeel van het Zijn, kun je geluk vinden? (Metafysica vs. postmodernisme)

Hedonisme: geluk is het hoogste goed.

Utilisme: nut=geluk

:shock:

Wie zal het zeggen, we troosten ons maar met de gedachte dat hetzelfde lot ons verbindt (het niet-kennen van het ware geluk).
aha!

Gebruikersavatar
Berichten: 99

Re: troost,geluk

of je gaat in over de gehele chemie achter troost en geluk

daar zitten namelijk een hele reeks van processen achter
may the force be with you

Gebruikersavatar
Berichten: 115

Re: troost,geluk

Dan kun je gelijk ingaan op het kunstmatige geluk dat overal (al dan niet op doktersrecept) verkrijgbaar is :shock:
aha!

Berichten: 8

Re: troost,geluk

kijk er ook eens tegenaan vanuit een humanistisch boek of een humanistische site.. Zij werken er ook ( vooral met kinderen) mee, maar dan in de vorm van projecten...

er zullen misschien ideeen en vragen tussenzitten die je in je filosofie werkstuk kunt gebruiken

Reageer