[natuurkunde] stof die lang warm blijft

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 3

[natuurkunde] stof die lang warm blijft

Ik zoek een stof die elektrisch op te warmen is en ongeveer 12 uur warm blijft.

Zouden jullie mij hierbij kunnen helpen?

Alvast bedankt :D

Berichten: 771

Re: [natuurkunde] stof die lang warm blijft

warm is relatief he...

water traag op te warmen/af te koelen, maar dat is vast niet wat je zoekt

Hoe warm moet het blijven, want elke stof zal wel afkoelen, hoe hard ze afkoelen is de vraag...

en onder welke omstandigheden? in een diepvriezer bvb zal het moeilijker zijn om een stof te vinden :D

trouwens... bij mijn weten kan je elke stof elektrisch opwarmen, dus dat is niet zo direct een beperking

Berichten: 3

Re: [natuurkunde] stof die lang warm blijft

Tommeke14 schreef:warm is relatief he...

water traag op te warmen/af te koelen, maar dat is vast niet wat je zoekt

Hoe warm moet het blijven, want elke stof zal wel afkoelen, hoe hard ze afkoelen is de vraag...

en onder welke omstandigheden? in een diepvriezer bvb zal het moeilijker zijn om een stof te vinden :D

trouwens... bij mijn weten kan je elke stof elektrisch opwarmen, dus dat is niet zo direct een beperking
Het moet op te warmen zijn binnen 2 uur ongeveer, maar het moet niet té veel energie kosten. Mensen moeten het iedere dag kunnen opwarmen zeg maar. En het moet er voor zorgen dat het onder een hoes voor een motor ongeveer 10 graden blijft. Deze hoes is wel afgesloten maar niet heel dik. De hoes is voor motors die buiten staan in de winter, dus als het tussen de 5 en de -5 ofzo is.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: [natuurkunde] stof die lang warm blijft

...maar het moet niet té veel energie kosten.
Het kost minstens zoveel energie als er later bij gebruik weer verdwijnt. En hoeveel er verdwijnt, dat hangt er maar net vanaf hoe goed die motorhoes isoleert.

Ik zag een paar dagen geleden een docu op TV waar ze een zout gebruikten als opslagmedium voor warmte, maar ik weet niet meer welk zout het was.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.264

Re: [natuurkunde] stof die lang warm blijft

Dag Jimmy 123, welkom :D op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.

Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

Quote[td] [color="#808080"][b][u]VAKGEBIED-TAGS[/u][/b] [i]Plaats het vakgebied waarop je vraag betrekking heeft tussen rechte haken in de titel. bijv: [biologie] of [frans]. Zo blijft dit huiswerkforum overzichtelijk.[/i] [/color] [/td]
Hebben we even voor je gedaan. Denk je er de volgende keer zélf aan??

[/color]
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 3

Re: [natuurkunde] stof die lang warm blijft

Sorry dat ik de titel fout had neergezet.

Maar zijn er nog suggesties, we proberen uiteraard de hoes zo goed mogelijk te isoleren om de warmte te behouden.

Berichten: 771

Re: [natuurkunde] stof die lang warm blijft

http://en.wikipedia.org/wiki/Specific_heat...heat_capacities

Hier is een lijst voor enkele zuivere stoffen, water heeft hierin de beste kaarten, maar ik denk niet dat water aan jouw vraag voldoet

Dit zijn enkel elementen, er zijn sowieso betere mogelijkheden

Reageer