[wiskunde] vraag mbt bewijs rond begrensde deelverzameling

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 156

[wiskunde] vraag mbt bewijs rond begrensde deelverzameling

Hier ben ik weer met een vraag ...

Ik begrijp de redenering achter het onderstaande bewijs wel en het klopt ook altijd, maar ik zie dat er punten liggen tussen het supremum en de willekeurige bovengrens en tussen de willekeurige ondergrens en het infimum die ook altijd groter dan of gelijk aan |x| zijn. Als je een willekeurige ondergrens en bovengrens neemt dan mis je die punten toch, terwijl je die wel meeneemt als je het supremum als bovengrens neemt en het infimum als ondergrens. Dus waarom neem je die punten dan niet mee?

Afbeelding

Indien niet leesbaar, zie ware grootte

(Dit is geen huiswerk/taak, maar ik zet het toch onder huiswerk en practica)

Berichten: 74

Re: [wiskunde] vraag mbt bewijs rond begrensde deelverzameling

Op ware grootte is hij nog steeds niet leesbaar.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: [wiskunde] vraag mbt bewijs rond begrensde deelverzameling

Dag Aber, welkom :D op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.

Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

Quote[td] [color="#808080"][b][u]VAKGEBIED-TAGS[/u][/b] [i]Plaats het vakgebied waarop je vraag betrekking heeft tussen rechte haken in de titel. bijv: [biologie] of [frans]. Zo blijft dit huiswerkforum overzichtelijk.[/i] [/color] [/td]
Hebben we even voor je gedaan. Denk je er de volgende keer zélf aan??

[/color]
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: [wiskunde] vraag mbt bewijs rond begrensde deelverzameling

Ik kan het bewijs wel lezen, maar snap je vraag niet goed... Het maakt toch niet uit wélke bovengrens je pakt, als je maar een bovengrens pakt... (die punten waar jij-vermoedelijk- over praat, behoren niet meer tot A, dus vormen in mijn ogen ook geen probleem).
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Reageer