Studeren in buitenland

Reageer
Berichten: 1

Studeren in buitenland

Hey,

Ik woon in België en om hier geneeskunde te studeren moet je door een ingangsexamen zijn.

Stijtig genoeg was ik er niet door. Maar ik droom er al jaren van om een dokter te worden. Ik heb lang nagedacht, geneeskunde is wat mij interesseerd. Mijn vraag is eigenlijk of ik in buitenland geneeskunde kan studeren zonder een ingangsexamen te moeten doen? Dit kan Nederland, Amerika, Engeland,.... zijn.

Mvg

Seher

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Studeren in buitenland

Hier vind je meer informatie. Kijk de volgende keer ook even in onze handige linksvoordat je een vraag post, misschien vind je daar een antwoord. Hoe het in Nederland gaat vind je in de eerste link rechtsboven onder het kopje Toelating en aanmelding.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Berichten: 402

Re: Studeren in buitenland

En hoe je als Belg in Nederland geneeskunde kan doen weet ik niet precies, we werken hier namelijk met een lotingssysteem. Dit systeem heeft verschillende klassen waarin je wordt ingedeeld op basis van je vooropleiding (gemiddelde eindcijfer VWO, propedeuse HBO enz.). Ik weet niet waar buitenlandse studenten worden geplaatst.
Destiny is but a word created by man to accept reality

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Studeren in buitenland

En hoe je als Belg in Nederland geneeskunde kan doen weet ik niet precies, we werken hier namelijk met een lotingssysteem. Dit systeem heeft verschillende klassen waarin je wordt ingedeeld op basis van je vooropleiding (gemiddelde eindcijfer VWO, propedeuse HBO enz.). Ik weet niet waar buitenlandse studenten worden geplaatst.
Ik heb een buitenlands diploma, kan ik daarmee geneeskunde studeren?

Indien je een buitenlands diploma hebt kun je in sommige gevallen aan een Nederlandse universiteit gaan studeren. Je zult echter altijd moeten voldoen aan de vooropleidingseisen. Voor nadere informatie hierover dien je met een universiteit contact op te nemen.

Bron: http://www.ikwildokterworden.nl/vooropleiding

Je moet dus gewoon even rondbellen en vragen naar de mogelijkheden.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Berichten: 2.746

Re: Studeren in buitenland

Je hebt het hier over Belgie en de rest van de wereld. Vlaanderen is waar je het over hebt.

Als je geen probleem maakt van lessen in het frans, kan je zonder problemen in Namen ( luxemburg, luik) gaan studeren

Gebruikersavatar
Berichten: 375

Re: Studeren in buitenland

Ik zou je zeker aanraden om in het buitenland te studeren. Buiten het feit dat het voor jezelf een geweldige ervaring is, staat het ook zeer goed op je CV. Werkgevers houden van personen die gestudeerd hebben in het buitenland.

Reageer