[natuurkunde] veerenergie op andere manier

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

[natuurkunde] veerenergie op andere manier

Beste mensen,

ik ben bezig met een onderzoek en zit een beetje vast als ik eerlijk moet zijn. Ik kom hier wel vaker kijken en zie dat er genoeg slimme mensen hier te vinden zijn. Dus daarom dacht ik dat jullie me wel kunnen helpen

ik ben bezig veerenergie op te slaan, maar dan wil ik tijdens het indrukken of trekken geen rechte lijn krijgen.

Dus geen lineare grafiek.

Ik zzou graag willen dat het op de een of andere manier een grafiek wordt die aan het begin heel erg stijgt zodat de oppervlakte van het grafiek groter wordt, zodat ik meer energie kan opslaan.

Zelf kwam ik op de idee van het ei van Columbus, maar op de een of ander manier, kan ik die niet gebruiken als oplossing.

Bij voorbaar heel erg bedankt.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: [natuurkunde] veerenergie op andere manier

Welkom op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.

Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

Quote[td] [color="#808080"][b][u]VAKGEBIED-TAGS[/u][/b] [i]Plaats het vakgebied waarop je vraag betrekking heeft tussen rechte haken in de titel. bijv: [biologie] of [frans]. Zo blijft dit huiswerkforum overzichtelijk.[/i] [/color] [/td]
Hebben we even voor je gedaan. Denk je er de volgende keer zelf aan?[/color]
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 2

Re: [natuurkunde] veerenergie op andere manier

TD schreef: Welkom op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.

Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

Quote[td] [color="#808080"][b][u]VAKGEBIED-TAGS[/u][/b] [i]Plaats het vakgebied waarop je vraag betrekking heeft tussen rechte haken in de titel. bijv: [biologie] of [frans]. Zo blijft dit huiswerkforum overzichtelijk.[/i] [/color] [/td]
Hebben we even voor je gedaan. Denk je er de volgende keer zelf aan?[/color]
Okey, ik zal er het volgende keer rekening mee houden bij het plaatsen van een nieuwe topic

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: [natuurkunde] veerenergie op andere manier

interesting schreef:ik ben bezig veerenergie op te slaan, maar dan wil ik tijdens het indrukken of trekken geen rechte lijn krijgen.

Dus geen lineare grafiek.
Dan moet je dus een niet-lineaire veer hebben. Die zijn er zat. Maar wat je vraagt, in het begin juist veel energie opslaan, dat zie ik je met één veer niet voor elkaar krijgen. Het zwakste deel zal altijd eerst worden ingedrukt, en naarmate je verder indrukt wordt de kracht steeds maar groter, en daarmee de energie per cm indrukking.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer