Uitnodiging

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2

Uitnodiging

Hallo,

Ik heb mij net aangemeld.

Weet niet goed hoe het allemaal werkt hier.

Maar ik heb een vraag.

Mijn partner en ik zijn een paar dagen geleden een forum begonnen.

We weten dat er binnen fora veel behoefte is aan psychologische onderwerpen en begeleiding.

Daarom ben ik hier.

We zoeken een Moderator voor ons forum, die het leuk vindt om in zijn of haar vrije tijd met ons mee wil draaien.

De link van ons forum is: <link verwijderd, zie de regels>

Als ik hiervoor op de verkeerde plek ben, dan mijn excuses.

Maar wie weet zijn er mensen die dit voor ons willen doen.

liefs, ditjuh
Het leven eindigt waar het begint

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Uitnodiging

ditjuh schreef:Weet niet goed hoe het allemaal werkt hier.

Maar ik heb een vraag.

Mijn partner en ik zijn een paar dagen geleden een forum begonnen.

We weten dat er binnen fora veel behoefte is aan psychologische onderwerpen en begeleiding.

Daarom ben ik hier.

We zoeken een Moderator voor ons forum, die het leuk vindt om in zijn of haar vrije tijd met ons mee wil draaien.
Ik heb een aantal reacties op je bericht:

Je schrijft om te beginnen dat je niet goed weet hoe het werkt hier. Is het dan wel verstandig om zelf een forum te beginnen?

Wat betreft een forum over psychologie: dat bestaat ook al op Wetenschapsforum, maar er zijn ook tal van andere fora hierover op internet. Natuurlijk staat het je vrij om zelf ook een forum daarover te beginnen, maar heb je al een idee op welke manier je je wilt onderscheiden? Waarom zullen mensen juist naar jullie forum komen, en niet naar 1 van de reeds bestaande fora hierover?

Een punt van aandacht lijkt me focus: mijn inziens bestaat jullie forum nu uit een enorme (en daardoor onoverzichtelijke lijst) van uiteenlopende fora. Geen enkele website kan over "alles" gaan. Maak keuzes!

En verder: Zijn jullie je ervan bewust dat je aansprakelijk bent voor de inhoud van je website? Op iedere site komen vroeg of laat mensen die dwars gaan liggen. Als mensen op een forum komen voor psychologische begeleiding (en men het bijvoorbeeld heeft over zelfdoding) wil je niet dat iemand roept "ach, verlos de wereld van je aanwezigheid en maak er een eind aan."

Ook zou je je af kunnen vragen wat je een moderator te bieden hebt. Waarom zou iemand tijd in dat forum willen stoppen?

Met deze opmerkingen wil ik niet zeggen dat het slecht idee is, maar het lijken me wel punten die je dient te overwegen voordat je aan een forum begint. Je kan maar beter beslagen ten ijs komen.

Tenslotte wil ik nog even kwijt dat ik het niet zo gepast vind als je op een ander forum (Wetenschapsforum in dit geval) vrijwilligers gaat werven voor je eigen website.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 2

Re: Uitnodiging

Hallo Miels,

Allereerst dank voor jouw adviezen. We zullen ze zeker in overweging nemen.

Dan het volgende.

Het is absoluut niet mijn bedoeling om hier leden te werven. Daarvoor is het nivo van dit forum te hoog.

Mijn partner en ik hebben al eerder een forum gerund. En daar bleek veel belangstelling voor psychologische onderwerpen.

Helaas is dat forum door hoster-problemen verdwenen. Dus zijn we nu weer opnieuw begonnen.

Maar omdat wij geen van beiden de nodige know-how hebben, wilden we vragen of er hier misschien iemand is die ons wil helpen en begeleiden.

Lukt het niet om iemand te vinden, dan zullen we de psychologische onderwerpen moeten verwijderen.

Dat zou erg jammer zijn, want we hadden en hebben leden die voor de gezelligheid komen, maar tevens ook graag 'hun verhaal' kwijt willen.

Nogmaals sorry dat ik als spammer over kom. Dat was en is zeker niet mijn intentie.

Groetjes, ditjuh.
Het leven eindigt waar het begint

Reageer