Intellectualisme in het filosofieforum

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 179

Intellectualisme in het filosofieforum

Edit mod yps: afgesplitst van http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=100054
Wikiwoman, wat vind jij?
BB, ik heb de indruk, dat als het maar moeilijk genoeg gebracht wordt door veel mensen op deze site, dat men dan geloofwaardiger is, dan wanneer men gewoon zegt wat men denkt.

Het is allemaal zo intellectueel (wat niet wil zeggen, dat dat intelligent is!) gebracht, dat ik er al gauw mijn buik van vol heb. Je ziet, dat ik al 10% straf heb gekregen, door me af te vragen, of het niet mogelijk zou zijn zaken wat simpeler te brengen.

Ik heb dus de zin om mijn steentje bij te dragen, verloren. Wel lees ik graag wat jij schrijft, want dat is een stuk zinniger dan veel van de mensen op de site.

Ja, doet-u er maar weer 10% straf bij, Ypsilon, wat maakt het uit?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Intellectualisme in het filosofieforum

Kiwi, n.a.v. je vorige opmerking heeft zich
BB, ik heb de indruk, dat als het maar moeilijk genoeg gebracht wordt door veel mensen op deze site, dat men dan geloofwaardiger is, dan wanneer men gewoon zegt wat men denkt.
Het moet van ons niet moeilijk, maar het moet wel onderbouwd. Dus niet gewoon "Ik denk dat..." zonder erbij te vertellen waarom je dat denkt. Waarom heb je het daar zo moeilijk mee?
Het is allemaal zo intellectueel (wat niet wil zeggen, dat dat intelligent is!) gebracht, dat ik er al gauw mijn buik van vol heb.
Met alle respect, en zonder je weg te willen jagen, maar het staat je vrij om op dat moment niet meer te reageren. Bovendien staat intellectueel niet zonder meer gelijk aan intelligent, maar is het zonder uitvoerige argumentatie vaak gewoon niet te beoordelen of iets intelligent is of niet.
Je ziet...
Niemand ziet je waarschuwingsniveau, behalve jijzelf en de moderatoren.
... dat ik al 10% straf heb gekregen ...
Je hebt nog geen enkele "straf" gekregen, enkel een waarschuwing, een wenk dat er ergens iets is waarvan wij willen dat je er enige aandacht aan besteedt. Dat heeft ook geen enkel gevolg, tenzij je moedwillig volhardt in overtredingen van de regels.
... door me af te vragen, of het niet mogelijk zou zijn zaken wat simpeler te brengen.
Voor zo'n opmerking op zich geven wij geen waarschuwingen. Dat is bij jou dus ook niet gebeurd.

Gebruikersavatar
Berichten: 179

Re: Intellectualisme in het filosofieforum

Kiwi, n.a.v. je vorige opmerking heeft zich hier een hele discussie ontsponnen. Je had gezegd dat je nog zou reageren, maar je hebt er helemaal niets mee gedaan. Nu kom je weer met een m.i. ongenuanceerde en onnodig aanvallende opmerking, die opnieuw off-topic is.
Hee, hee, ik keek in dat topic en wat ik geschreven had, was weg!!! Natuurlijk kan ik er dan niet meer op reageren!!!!!

Misschien is het slim om zo'n zijweg even door te sluizen naar mijn email, denk je ook niet? Blijf ik op de hoogte!!!

Gebruikersavatar
Berichten: 976

Re: Intellectualisme in het filosofieforum

Ik heb het idee dat jij(Kiwiwoman) liever duidelijkheid hebt, dan dat je kent wat niet in je straatje past(beetje ironisch maar niet zo bedoeld.)

Daarnaast heb ik het idee dat jij je stoort aan jargon. Kan, bijna alles is in dagelijks taalgebruik te zeggen. Soms kies ik ervoor een paar moeilijke woorden te gebruiken om je een idee te geven in welke richting ik denk. Soms helaas, maak ik het mezelf te moeilijk, meestal nadat ik te diep in een of ander boek ben gekropen. Wat ik niet snap is dat je nog steeds niet inhoudelijk hebt gereageerd op het spiritualisme.

En het kan aan mijn tere pantoffelzieltje liggen, maar verwar je duidelijkheid soms niet gewoon met hardheid?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: Intellectualisme in het filosofieforum

Kiwiwoman schreef:Hee, hee, ik keek in dat topic en wat ik geschreven had, was weg!!! Natuurlijk kan ik er dan niet meer op reageren!!!!!

Misschien is het slim om zo'n zijweg even door te sluizen naar mijn email, denk je ook niet? Blijf ik op de hoogte!!!
Link met bijkomende commentaar waarvan je kon verwachten dat die zou komen heel duidelijk in de plaats van jouw bericht gezet:

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?s...st&p=493456

In de andere topic vertel je gewoon eenvoudig checkbare onwaarheid, en in dit topic vertel je evenzeer onwaarheid in verband met je strafpunten.

De gerelateerde berichtjes in beide topics en de wijze van formuleren zijn terug te voeren naar het kwijt raken van jouw frustraties zonder enige of uitermate beperkte constructieve invalshoek.

Als je al eens een poging deed om je gedachten constructief te onderbouwen, zouden anderen je helpen om deze te begrijpen en formuleren.

Wat betreft de complexiteit van de formulering gebruikt door deelnemers ben ik het soms eens. Het is een kunst om dingen eenvoudig en begrijpbaar te brengen. Ik heb soms ook het gevoel dat men gewicht aan de argumenten en veronderstelde expertise wil toevoegen door het taalgebruik.
Eric

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Intellectualisme in het filosofieforum

Wat betreft de complexiteit van de formulering gebruikt door deelnemers ben ik het soms eens. Het is een kunst om dingen eenvoudig en begrijpbaar te brengen. Ik heb soms ook het gevoel dat men gewicht aan de argumenten en veronderstelde expertise wil toevoegen door het taalgebruik.
Inderdaad. Toepasselijke quote waar ik aan moest denken:
T.S. Elliot: "If I had more time, I would have written a shorter letter."
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Intellectualisme in het filosofieforum

Een aantal reacties waren op zich een uitgebreidere discussie. Omwille van de gelijklopende onderwerpen zijn ze samengevoegd in dit topic (de posts die hier stonden zijn deze tot deze).

Reageer