[boinc] deadlines?

Moderator: Jan van de Velde

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

[boinc] deadlines?

Sinds kort ben ik, doordat mijn laptop nog maar weinig via netstroom gebruikt wordt, gestopt met Folding; ik zou de deadlines nevernooit halen. Ik gok dat er nog zo'n 6-7 uur per week gerekend zou kunnen worden.
Verborgen inhoud
HP Compaq NC6120; Intel Centrino 1730 MHz; 1280MB DDR 333MHz


Nu vraag ik me af of ik misschien bij de BOINC club kan aansluiten, of dat ze daar ook met deadlines werken en dat geen zin heeft.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 20

Re: [boinc] deadlines?

Er zijn wel Boinc-projecten te vinden met kleine workunits of lange deadlines. Ik weet ze alleen zelf niet echt op te noemen eigenlijk.

.. Ik lees hier op een ander forum (wel een threat van 2 jaar geleden) dat 'Rectilinear Crossing Number', 'Spinhenge@home' en 'World Community Grid' goede keuzes kunnen zijn. Even uitproberen dus. Het moet natuurlijk ook een project zijn wat je de moeite waard vind.

Succes,

p.e.t.e.r

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: [boinc] deadlines?

Bedankt, ik zal eens kijken. Ik ga eigenlijk vooral voor projecten voor het goede doel (zoals Folding bijvoorbeeld was).
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: [boinc] deadlines?

Die World community grid ziet er wel interessant uit:
The scientists in the Aspuru-Guzik group at Harvard University are using the World Community Grid to discover materials for renewable energy technology. The main goal of the project is to calculate the electronic properties of tens of thousands of new materials and to determine which of these are the best candidates to make the next generation of affordable solar cells
(bron)

Helaas zit het met die deadlines toch echt te kort vrees ik:
FightAIDS@Home = 9 Days

Discovering Dengue Drugs Together = 9 Days

Help Conquer Cancer = 9 Days

Human Proteome Folding - Phase 2 = 10 Days

Nutritious Rice for the World = 12 Days

The Clean Energy Project = 12 Days
Verder lees ik hier dat je als "snel" gezien wordt als je binnen 21 uur iets inlevert. Dat zou voor mij al uitdraaien op 3-4 weken. 8-)

Als mensen dus nog wat anders weten hoor ik het graag. Het voelt ergens toch vreemd om na een jaar of 3 geen DC-projectje meer te hebben draaien.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 3.751

Re: [boinc] deadlines?

Ik ben net begonnen met Einstein@home (dus misschien is het onvoldoende representatief), en doe ongeveer 6 uur over 2 projecten (dat deed hij automatisch, vanwege Intel® Core(tm)2 Duo CPU T8100 @ 2.10GHz). De deadline is ongeveer 2 weken, dus dat lijkt meer dan realistisch.

Verborgen inhoud
Het goede doel hieraan? Als je onze samenleving een tweede venster naar het universum schenkt, kan je niet anders dan welkom zijn aan de poorten van de hemel.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: [boinc] deadlines?

Hmm, zal eens kijken dan. In principe zou ik binnen 2 weken met mijn bakkie wel een WU in elkaar moeten kunnen draaien.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [boinc] deadlines?

Voor mij zijn de abc@home wu's altijd snel, 5 uur en hij is er klaar mee. de deadline is meestal een week of twee.

Berichten: 81

Re: [boinc] deadlines?

Rectilinear Crossing Number gaat ook snel. Het kan vijf uur duren, maar ook korter, zoals enkele minuten of zelfs seconden. In de laatste gevallen krijg je natuurlijk weinig credits, maar de hoeveelheid workunits die je pc achter elkaar uitvoert maken dat weer goed.
Als je denkt dat je een raadsel hebt opgelost, vind je meteen een nieuw raadsel dat je conclusies doet wankelen.

Reageer