Registreren is een doffe ellende

Reageer
Berichten: 83

Registreren is een doffe ellende

Beste,

Ik ben zojuist bijna een half uur bezig geweest om te registreren.

Dan klopt het wachtwoord niet, dan de gebruikersnaam, dan de code, dan ontvang je weer een mailtje en doet de link het niet, dan is het een ellende om het wachtwoord te wijzigen.

Waarom is deze site zo verschrikkelijk moeilijk toegankelijk ? Waar is het voor nodig ?

En de computer is mij echt niet vreemd hoor.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Registreren is een doffe ellende

Aangezien je al 2½ jaar lid bent neem ik aan dat je op inloggen doelt en niet op registreren?


Eerlijk gezegd vind ik het nogal meevallen. Een gebruikersnaam en wachtwoord dat niet klopt, tja, daar kunnen wij niets aan doen. Dat zijn gegevens die je zelf moet onthouden/bewaren want je wil immers niet dat Jan en alleman onder jouw naam berichten kan plaatsen en je privéberichten kan inzien. Als je dat een paar keer fout doet, dan treedt de volgende beveiligingsstap in werking: een lastig leesbare antispam-code. Dit is omdat na een aantal keer fout invoeren het risico bestaat dat er een robot (programmatje) bezig is om jouw wachtwoord te kraken. De antispam-code is zo gemaakt dat de simpele beeldherkenningsprogramma's er niets mee kunnen maar een mens wel. Inderdaad, die kan het er moeilijk mee hebben, maar in principe gaat de software ervan uit dat iedereen zijn eigen gegevens kent.


Een activatielink die niet werkt, dat heb ik nog nooit meegemaakt eigenlijk. Hooguit dat jouw emailprogramma links in emails van onbekende afzenders blokkeert, maar daar kan Wetenschapsforum weinig aan doen.


Ik snap dat je het vervelend vond, maar gezien het gigantische aantal keren dat er op Wetenschapsforum wordt ingelogd en het feit dat het bij zo'n beetje alle hedendaagse forumsoftware zo werkt denk ik dat het niet zozeer ligt aan Wetenschapsforum.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer