Springen naar inhoud

Opwarmen spinazie

• Log in om te kunnen reageren

• Gast

Geplaatst op 25 januari 2005 - 21:28

even googlen leverde deze site op:

http://www.nice-info...NnitraatART.htm

klinkt gedegen.

ik had vernomen dat ook O2 niet zonder schadelijke uitwerking was voor ons lichaam, zie oxidatie roest, bittere koffie e.d. Ik meen er eens een documentaire over gezien te hebben (Horizon, Panorama ?)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

• Gast

Geplaatst op 25 januari 2005 - 21:32

even googlen leverde deze site op:

http://www.nice-info...NnitraatART.htm

klinkt gedegen.

dat wat betreft nitriet en nitraat.

Aangaande vrije radicalen:

ik had vernomen dat ook O2 niet zonder schadelijke uitwerking was voor ons lichaam, zie oxidatie roest, bittere koffie e.d. Ik meen er eens een documentaire over gezien te hebben (Horizon, Panorama ?)

klopt dit?

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 25 januari 2005 - 22:20

Even op die website ingaan, daar staat dat sla nog meer nitraten (of nitriten) bevat, is dat dan schadelijk, of enkel wanneer je die sla gaat opwarmen ? :shock:

K. Jansen

K. Jansen

• >250 berichten
  • 510 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 januari 2005 - 22:24

Zal vast lekker smaken opgewarmde sla...

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 25 januari 2005 - 22:25

Zal vast lekker smaken opgewarmde sla...

lol ;)
Maarja voor babys enzo moet dat opgewarmd worden, maar dan even op m'n vraag antwoorden, zijn die dingen dat niet schadelijk als ze niet opgewarmd worden ?b :shock:

Tinustechniek

Tinustechniek

• >100 berichten
  • 141 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 januari 2005 - 11:18

Als er ook nitriet vrij komt, is het antwoord Ja. Ik weet zo uit mijn hoofd niet meer exact hoe het nu zat, maar zoals hier ook al eerder werd gezegd, levert het problemen om met hemoglobine, de rode bloedlichaampjes in ons bloed. Volgens mij hecht het nitriet er aan, zodat er minder plaats is voor zuurstof?
Als baby's een verhoogd gehalte nitriet binnen krijgen kunnen ze daar zelfs aan overlijden. Dit zal echter niet heel snel gebeuren lijkt me, anders was het wel bekender, maar het heet het Blue Baby Syndrome. Wat dus veroorzaakt wordt door het gebrek aan zuurstof transport in het bloed. De baby loopt dus letterlijk blauw aan en stikt.
"Jij lachen naar vogeltje, Mehmet. Isse leuk. Voor later."
"Ja, mijnheer. Deze photografie kan wellicht ter illustratie dienen van het feit dat wij, ondanks het taalverschil, een grote genegenheid voor elkander hebben opgevat."

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 26 januari 2005 - 14:27

Hehe wel raar dat die sla dan moet gekookt worden voor een baby, maarja zal wel z'n verklaring hebben :shock:

MaxiPlanck

MaxiPlanck

• 0 - 25 berichten
  • 16 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 03 maart 2005 - 22:12

spinazie heropwarmen kan in bepaalde omstandigheden heeft een recent onderzoek uitgewezen

http://www.c2w.nl/we...ge2.asp?id=8642

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures