Wat is het doel van israël?

Moderator: Rhiannon

Gesloten
Gebruikersavatar
Berichten: 391

Wat is het doel van isra

Ik las op teletekst pagina 128 het volgende:

http://teletekst.nos.nl/
128_01.gif
128_01.gif (7.51 KiB) 353 keer bekeken
Ik vraag mij af welke bedoelingen de Israéliérs hebben met dit gedrag naar een andere volksgroep.

Wat bezield deze mensen om zo te doen tegen anderen?

Ik vind annexatie niet zo'n leuke manier om mensen van (vaak eeuwen in familiebezit) eigen grond te krijgen.

Dit terwijl op 126 te lezen is dat gezanten van de VS en Turkije in Damascus overleggen om de betrekkingen met Israel en Syrié weer te verbeteren.

http://teletekst.nos.nl/ pag 126
126_01.gif
126_01.gif (7.37 KiB) 349 keer bekeken
In een conflict moeten beide partijen toch een oplossing willen?

Hoever mogen de Israëliërs hierin gaan?

Is dit humaan gezien wel juist?

(De teksten heb ik gekopiéerd omdat nieuws nu eenmaal snel gaat.)

Gebruikersavatar
Berichten: 3.112

Re: Wat is het doel van isra

Het oppervlak van Israël is verwaarloosbaar klein ten opzichte van het oppervlak waarop de Islamitische landen dominant zijn.

Maar Israël verschilt net genoeg van niets om toch nog iets te zijn.

In 1948 is Israël gesticht als een Joods land, vooral tengevolge van de ramp van de tweede wereldoorlog.

Het is het enige Joodse land(je) ter wereld. Dat wil Israël koste wat kost handhaven.

Gebruikersavatar
Berichten: 391

Re: Wat is het doel van isra

thermo1945 schreef:Het oppervlak van Israël is verwaarloosbaar klein ten opzichte van het oppervlak waarop de Islamitische landen dominant zijn.

Maar Israël verschilt net genoeg van niets om toch nog iets te zijn.

In 1948 is Israël gesticht als een Joods land, vooral tengevolge van de ramp van de tweede wereldoorlog.

Het is het enige Joodse land(je) ter wereld. Dat wil Israël koste wat kost handhaven.
Moeten daarom de mensen die geslachtenlang de stad bewonen zó behandeld worden?

Zij hebben toch ook deze stad gemaakt tot wat het nu is.

40x zoveel bouwvergunningen voor eigen volk is niet in verhouding.

De kwaliteitseis ook nog verhogen voor mensen met een andere afkomst is niet juist.

Nederland is ook klein maar zo doet onze regering niet.

Daarom mijn vraag:Wat is het doel van Israël?

Gebruikersavatar
Berichten: 3.112

Re: Wat is het doel van isra

wijsneus schreef:40x zoveel bouwvergunningen voor eigen volk is niet in verhouding.

... Daarom mijn vraag:Wat is het doel van Israël?
Je mag het van mij discriminatie ( = onderscheid maken) noemen maar ik zie het als protectionisme, bescherming van de Joodse identiteit.

Berichten: 12.262

Re: Wat is het doel van isra

Je ziet dergelijke dingen in meer landen waar een bepaalde staatsregilie heerst (niet dat het daarmee goed te praten is, maar israel is er niet uniek in). In maleisie worden bijvoorbeeld car permits uitsluitend gegeven aan moslims, die ze overigens wel doorverkopen aan de rest om daar goed aan te verdienen.

Dat aanhagers van andere geloven (en ongelovigen) als tweederangs burgers worden behandeld is feitelijk niet zo bijzonder... sterker nog, ik denk dat er weinig landen met een staatsreligie zijn waarbij dat niet het geval is.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 3.112

Re: Wat is het doel van isra

Strikt genomen maken NL en B zich ook daaraan schuldig, namelijk met de zondagwet die voor niet-christenen alleen maar hinderlijk is.

In een multiculturele samenleving zal die wet te zijner tijd wel verdwijnen. Dat lijkt me een logische historische ontwikkeling.

Gebruikersavatar
Berichten: 391

Re: Wat is het doel van isra

Benm schreef:Je ziet dergelijke dingen in meer landen waar een bepaalde staatsregilie heerst (niet dat het daarmee goed te praten is, maar israel is er niet uniek in). In maleisie worden bijvoorbeeld car permits uitsluitend gegeven aan moslims, die ze overigens wel doorverkopen aan de rest om daar goed aan te verdienen.

Dat aanhagers van andere geloven (en ongelovigen) als tweederangs burgers worden behandeld is feitelijk niet zo bijzonder... sterker nog, ik denk dat er weinig landen met een staatsreligie zijn waarbij dat niet het geval is.
En
thermo1945 schreef:Strikt genomen maken NL en B zich ook daaraan schuldig, namelijk met de zondagwet die voor niet-christenen alleen maar hinderlijk is.

In een multiculturele samenleving zal die wet te zijner tijd wel verdwijnen. Dat lijkt me een logische historische ontwikkeling.
Hoever zal deze regering daar mee gaan?

Het gaat hier om mensen die in feite al in Israël wonen,daar graag willen blijven én willen investeren in een(betere) woning.

Economisch gezien,vooral in deze tijden,een goede zaak.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Wat is het doel van isra

Sorry Wijsneus (en anderen), maar er zijn al diverse andere topics in politicologie hierover. Een extra topic lijkt me overbodig.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gesloten