Java of .net ?

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 18

Java of .net ?

hallo

Je wilt een korte opleiding programmeren volgen om snel een job als IT'er in applicatie ontwikkeling te volgen, wat zou je dan kiezen? Java of .NET ?

dank bij voorbaat

mvg,

M.
Knowledge of self is the key to the knowledge of God.

Re: Java of .net ?

Java

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Java of .net ?

.NET
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Java of .net ?

Voor de bedrijfswereld .NET aangezien dit veel beter ondersteund wordt (je kan met verschillende talen op .NET samenwerken) en vooral sneller werkt.

Beiden leren is uiteraard nog beter!
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 18

Re: Java of .net ?

bedankt

PeterPan en Vladimir, jullie vertellen niet waarom, vergeet niet de factor: zo snel mogelijk een IT job vinden :D
Beiden leren is uiteraard nog beter!
Ik heb de basis van Java en C#, ik wil wel focussen op 1 bepaalde technologie om zoveel mogelijk kennis op te doen.

Maar wat als je met de vraag zit, wat is dan gevorderd? wanneer is iemand gevorderd in java of .NET ?
Knowledge of self is the key to the knowledge of God.

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Java of .net ?

Ik denk dat iemand gevorderd is wanneer hij er in slaagt een realistisch probleem op te lossen zonder al te veel moeilijkheden.

Waarom .NET? Omdat .NET sneller evolueert en ondertussen geavanceerder is dan Java. Sommigen zeggen dan .NET enkel op Microsoft machines gaat, maar met linux lukt dat nu ook, en met apple idem. Ik geef toe dat er op de moment nog meer op het internet over java te zien is, maar zoals je misschien ziet, neemt de populariteit van Java af: http://www.google.com/trends?q=Java,+C%23&...=all&sort=1
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Java of .net ?

Natuurlijk toont die grafiek ook wel mooi dat C# nog niet zo heel erg populair is en de laatste jaren nauwelijks meer populair is geworden.

Ik vind zelf dat java een stuk makkelijker aan te leren valt omdat alle zaken in een vast stramien gegoten zijn. Alle programmeertechnieken zijn zo verbogen dat ze allemaal dezelfde acties vereisen waardoor je als programmeur nauwelijks wat moet kennen. Dus voor een starter is Java een stuk interessanter.

Anders geeft C# meer vrijheid, maar dat maakt het ook een stuk moeilijker om als beginner het bos door de bomen te zien.

Op zich verschillen beide talen natuurlijk niet zo veel voor een beginner, aan de meer complexere zaken zal je de eerste jaren toch niet komen vermoed ik.

Re: Java of .net ?

Waarom niet Java, flash, .NET en C# met elkaar vergeleken:

http://www.google.com/trends?q=Java%2C+C%2...=all&sort=1

De rol van Java wordt op het net gelijdelijk overgenomen door Flash, dat flexibeler en eenvoudiger is en beter met geluid omgaat. (Flash = fun). (Dit betreft ALLEEN internet toepassingen!).

De Microsoft variant voor Java is ActiveX, maar dat is gelukkig een zinkend schip.

ActiveX is te veel gedoe (al is mijn ervaring dat de eindresultaten er fraaier uitzagen dan met Java).

ActiveX blijft nuttig voor geavanceerde applicaties, maar dat is een ander verhaal.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Java of .net ?

Laten we dit niet een discussie maken over welke taal beter is of welke taal makkelijker te leren is. De topic starter is duidelijk in zijn vraag. Welke taal vergroot zijn kansen om een baan in de IT als applicatiebeheerder te krijgen.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Java of .net ?

Zoals ik al aan gaf is .NET dan beter. Tevens is het sneller; kijk maar naar het het gebruik van java voor snelle toepassingen. Ik ken geen zware (commerciële) toepassingen die op Java draaien.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Re: Java of .net ?

Ik zou maar eens navraag gaan doen bij de speciale uitzendbureau's voor it-ers.

Berichten: 18

Re: Java of .net ?

Bedankt allemaal voor de reacties

Ik ga voor .net (C#)

Java leer ik ook graag omdat ik het overzichtelijk en duidelijk vind, maar alle twee talen tegelijk leren, kan misschien gevaarlijk zijn.
Knowledge of self is the key to the knowledge of God.

Reageer