Oude vaders, dommere kinderen

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 3.135

Oude vaders, dommere kinderen

Kinderen van oudere vaders scoren slechter bij intelligentietests dan leeftijdsgenootjes van jongere vaders.


Lees meer ... Noorderlicht
Heb je interesse in journalistiek? Wij zoeken versterking! Speurwerk, deel van het team, meer weten: klik.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Oude vaders, dommere kinderen

Ik heb het deze ochtend ook gelezen en weet een heel enkele mensen waar dit niet het geval is!
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 771

Re: Oude vaders, dommere kinderen

heb het deze ochtend ook gelezen (wat moet je anders op de trein doen?)


Ik geloof er idd in dat er niet echt een verband is, toch zeker niet op de manier dat geconcludeerd werd

In de Metro werd nog gezegd dat de reden ervoor was dat er bij oudere mannen meer mutaties gebeuren in het sperma

ik snap niet waarom mutaties in het sperma een kind dommer kunnen maken...

Berichten: 159

Re: Oude vaders, dommere kinderen

Zou het niet kunnen zijn dat mannen die net wat minder intelligent dan gemiddeld zijn moeilijker een vrouw vinden en daardoor gemiddeld op latere leeftijd kinderen krijgen, en die lagere intelligentie via hun genen doorgeven hun kinderen?
Wij vergoeden nooit schade veroorzaakt of veregerd door wapens of tuigen die bestemd zijn om te ontploffen door wijziging van de structuur van de atoomkern.

Berichten: 130

Re: Oude vaders, dommere kinderen

Zou het niet kunnen zijn dat mannen die net wat minder intelligent dan gemiddeld zijn moeilijker een vrouw vinden en daardoor gemiddeld op latere leeftijd kinderen krijgen, en die lagere intelligentie via hun genen doorgeven hun kinderen?


Dan ga je er wel van uit dat mensen relaties aangaan op basis van intelligentie, wat toch niet altijd het geval is. Als het wél dat geval is, dan bestaat er ook voor die groep 'domme' mannen ook wel een groep 'domme' vrouwen. Anders zeg je dat alle vrouwen slimmer zijn dan die bepaalde groep mannen...

Berichten: 771

Re: Oude vaders, dommere kinderen

Je moet a priori al uitmaken wat het effect is van genen op de intelligentie


Ik zou het eerder in een praktische verklaring zoeken

Stormbeest' uitleg is aanvaardbaar, maar ik denk dat het niks met genen heeft te maken

Als een kind een minder intelligente vader heeft, krijgt het toch (iets) minder kans om intelligent te worden, gewoon door een andere opvoeding


(hoewel hier zeer zeker uitzonderingen op zijn, ik ken er genoeg)

Berichten: 159

Re: Oude vaders, dommere kinderen

Dan ga je er wel van uit dat mensen relaties aangaan op basis van intelligentie, wat toch niet altijd het geval is. Als het wél dat geval is, dan bestaat er ook voor die groep 'domme' mannen ook wel een groep 'domme' vrouwen. Anders zeg je dat alle vrouwen slimmer zijn dan die bepaalde groep mannen...


Ik beweer geen van beide. Die 'domme' mannen hebben volgens mij zowel vrouwen die 'even dom' zijn als zijzelf, vrouwen die 'dommer' zijn, als vrouwen die 'intelligenter' zijn. Ik beweer alleen dat een 'dommere' man misschien moeilijker een vrouw vindt die met hem een relatie wil.
Wij vergoeden nooit schade veroorzaakt of veregerd door wapens of tuigen die bestemd zijn om te ontploffen door wijziging van de structuur van de atoomkern.

Reageer