Belgische raket

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Belgische raket

Wanneer je een ouderwets theezakje leeghaalt en als een koker rechtopzet en dan vervolgens aansteekt, zal uiteindelijk dat theezakje, wanneer het nog nagloeit, opstijgen door de warmte.

Maar daar hoort eigenlijk nog een heel verhaal bij. Zo speelt het touwtje, de theeblaadjes, het nietje, enz ook allemaal een rol in dat verhaal. Weet iemand hoe dat verhaal gaat?
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Belgische raket

Ook al ben ik een Belg, ik heb geen flauw benul waar je het over hebt...
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Belgische raket

Ik ken het wel. Maar omdat het nietje, touwtje en de thee van te voren worden verwijderd lijkt het mij alleen om het filtermateriaal te gaan en hebben het nietje, touwtje en de thee geen invloed. Mag ik weten waar je vandaan haalt dat deze items wel een rol zouden spelen?
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Belgische raket

Ik kan het niet meer met mijn vorige post samenvoegen, maar hieronder een filmpje van youtube (voor Jona444):

<object width="425" height="350"></param></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

P.S. Ik kende het ook niet onder de naam "Belgische raket", maar ik wist wel wat zpidermen bedoelde aan de hand van de beschrijving.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Belgische raket

cool
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Gebruikersavatar
Berichten: 53

Re: Belgische raket

redelijke impressie van het verhaal:Er zou een raket worden gelanceerd, maar dat deze te zwaar was. om hem lichter te maken hebben ze eerst alle opsmuk (touwtje en label) er af gehaald. Hij bleek nog te zwaar en dus haalden ze ook de brandstof eruit. Toen vroegen ze zich af hoe ze op moesten stijgen.

Een van die lui blijkt een lumineus idee te hebben en steekt de raket in de fik, waarna deze opstijgt.

Het is niet spot-on, maar een eind in de richting.
If I concentrate, I can see the gears in your head come to a grinding halt.



"In order to be an immaculate member of a flock of sheep, one must above all be a sheep oneself. " A. Einstein

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Belgische raket

Oh, zo'n verhaal. Ik ging uit van een wetenschappelijke verklaring. Maar als het er gewoon om gaat om de proef een beetje leuk aan te kleden bij een demonstratie, kun je natuurlijk verzinnen wat je wilt.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Reageer