Hoogfrequentsignalen met eigenschappen van een em-golf

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 1

Hoogfrequentsignalen met eigenschappen van een em-golf

Als eerste wil ik mensen die reageren al bij voorbaat bedanken voor reageren. Dit is mij eerste post en ik vraag meteen al iets. Ik hoop in de toekomst, bij het vaker bezoeken van deze site, ook antwoorden willen geven en helpen meedenken.

Ik zoek literatuur, links of publicaties, allemaal engels of nederlands, die te maken hebben met hoogfrequenten wisselsignalen (>15GHz) die zich dan gedragen als een EM-golf en waarbij dus reflecties kunnen optreden.

Dit is het bovenstaande (hoofd)probleem.

Misschien ook wel leuk om te vertellen. Ik werk aan een wisselspanning quantumstandaard. Maar het is niet mogelijk om grote wisselspanningen (>200mV) te genereren. Ik zit namelijk met de beperking van een eindig aantal Josephson Juncties die ik in serie kan zetten.

Ik hoop dat jullie genoeg informatie hebben om mij te kunnen helpen.

David van Woerkom

Gebruikersavatar
Berichten: 3.751

Re: Hoogfrequentsignalen met eigenschappen van een em-golf

Voor zover ik er zicht op heb bekom je wat je zoekt door te googlen op 'transmission line', en 'smith chart'. Hier staat wat standaard theorie, hier vind je een interactieve Smith kaart. Verder googlen helpt je ongetwijfeld nog verder, over zo'n onderwerpen worden volledige cursussen geschreven. Maar misschien is er een subtiliteit die ik mis?

Welkom trouwens ;) .

Gebruikersavatar
Berichten: 691

Re: Hoogfrequentsignalen met eigenschappen van een em-golf

Boven de 5 Ghz komt men in het gebied van microwave technieken.

Ik weet niet wat je precies wilt...

Een boek over waveguides is misschien wel nuttig.

Een link: http://en.wikipedia.org/wiki/Waveguide_%28...tromagnetism%29
Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.

Reageer