Salix alba

Moderator: ArcherBarry

Gesloten
Berichten: 2

Salix alba

Indien ik met mijn onderwerp hier niet is het passend forum ben, zou ik dank weten indien men mij zou willen doorverwijzen naar waar ik met mijn vraag moet.

Ik las dat (de moedertinctuur of de thee van) Salix Alba (Wilg) een effectief pijnverlagend natuurlijk middel is, dat aan o.m. honden mag toegediend worden, en ik ben van plan hetzelfde te geven aan mijn hond die aan rugpijn (de zog. "start"-pijn) lijdt ingevolge artrose. Ik wil namelijk chemische pijnstillers vermijden aangezien die toch steeds enige schadelijk bijwerkingen kunnen hebben en mijn hond al 13 jaar oud is. Doch ik zou Salix Alba slechts geven nadat ik zekerheid heb over volgende vraag :

Aspirine ofte acetylsalicylzuur wordt van de Salix of Wilgenboom gemaakt (vandaar de naam SALICylzuur) en mag nooit aan een hond worden toegediend ; is het dan zo, dat tinctuur of thee van de Salix niet de gevaarlijke werking heeft van de aspirine ??

Bij voorbaat beste dank !

Gebruikersavatar
Berichten: 59

Re: Salix alba

loeten schreef:Indien ik met mijn onderwerp hier niet is het passend forum ben, zou ik dank weten indien men mij zou willen doorverwijzen naar waar ik met mijn vraag moet.

Ik las dat (de moedertinctuur of de thee van) Salix Alba (Wilg) een effectief pijnverlagend natuurlijk middel is, dat aan o.m. honden mag toegediend worden, en ik ben van plan hetzelfde te geven aan mijn hond die aan rugpijn (de zog. "start"-pijn) lijdt ingevolge artrose. Ik wil namelijk chemische pijnstillers vermijden aangezien die toch steeds enige schadelijk bijwerkingen kunnen hebben en mijn hond al 13 jaar oud is. Doch ik zou Salix Alba slechts geven nadat ik zekerheid heb over volgende vraag :

Aspirine ofte acetylsalicylzuur wordt van de Salix of Wilgenboom gemaakt (vandaar de naam SALICylzuur) en mag nooit aan een hond worden toegediend ; is het dan zo, dat tinctuur of thee van de Salix niet de gevaarlijke werking heeft van de aspirine ??

Bij voorbaat beste dank !
Acetylsalicylzuur (C9H8O4) en salicylzuur (C7H6O3) zijn verschillende, maar wel aan elkaar verwante, stoffen.

Acetylsalicylzuur wordt niet gemaakt van salicylzuur maar is een kunstmatige vervanger voor salicylzuur.

Over de werking van acetylsalicylzuur of salicylzuur op honden kan ik niks zinnigs zeggen.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Salix alba

Ik zou zeggen, bel even de dierenarts.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Salix alba

En los van het feit dat de dierenarts hiervoor de te raadplegen persoon is, wil ik er aan toevoegen dat omdat het om een natuurlijke stof gaat er geen bijwerkingen aan kleven onzin is. Een stof die kunstmatig word gemaakt kan net zo geen geen/wel bijwerkingen geven dan een natuurlijk product.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Salix alba

Je kan via een anoniem medium als een internet forum niet zien of er diploma's aan de muur hangen bij gebruikers.

Het beheer is tot op zekere hoogte verantwoordelijk voor de inhoud van haar forum en om die reden weren wij dit soort topics (op leven en dood van uw hond in dit geval) van dit forum. Daarom herhaal ik het advies van anusthesist en sluit ik daarmee dit topic.

Aspirine verblijft veel langer in het lichaam van uw hond dan in uw eigen lichaam en wordt om die reden niet in menselijke dosering toegediend aan honden. Wat de dosis van de thee is die u noemt of wat een veilige dosis voor uw hond is weet ik niet. Dat hangt overigens ook in sterke mate af van het formaat van uw hond.

Overleg hierover met een expert zoals uw dierenarts.

-slotje-
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gesloten