[scheikunde] viscositeit zonnemelk / water

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

[scheikunde] viscositeit zonnemelk / water

Hallo iedereen,

ik zit niet echt in het scheikundig gebied maar ik moet voor mijn universiteit een fictieve zaak bepleiten omtrent bepaalde cabines die zonnemelk besproeien op mensen.

Om een lang verhaal kort te maken, de sproeikoppen en leidingen zijn dichtgeslibd en ik moet een volledige verklaring proberen uit te dokteren waarom je de leidingen niet meer kan kuisen omdat ze zodanig dichtgeslibd zijn. Dus ik dacht dat ik misschien de stelling kon poneren dat zonnemelk een zodanige viscositeit heeft en als leidingen zo vol zitten van die zonnemelk dat het water hier niet meer 'door' kan waardoor reiniging dmv water niet meer mogelijk is.

Ik weet dat het een zeer rare topic is maar laat gewoon iets weten, ook al kan het niet wetenschappelijk worden bevestigt ofzo. Zeg gewoon wat je denkt of dit complete nonsens is en ik dergelijke theorieen onmiddelijk moet verlaten omdat ze totaal niet plausibel zijn. En als er iemand een idee heeft van wetenschappelijk materiaal mag je dat natuurlijk ook geven...

bedankt voor alles,

mvg

ampetje

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: [scheikunde] viscositeit zonnemelk / water

Viscositeit is zeker een punt. Anderzijds droogt zonnemelk op. Wat overblijft wordt eerst harde pasta (viscositeit stijgt). Tenslotte verdampt het water uit de pasta nog méér. De substantie wordt drogen en droger en wordt tenslotte vast.
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: [scheikunde] viscositeit zonnemelk / water

Dag Ampetje, welkom ;) op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.

Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

Quote[td] [color="#808080"][b][u]VAKGEBIED-TAGS[/u][/b] [i]Plaats het vakgebied waarop je vraag betrekking heeft tussen rechte haken in de titel. bijv: [biologie] of [frans]. Zo blijft dit huiswerkforum overzichtelijk.[/i] [/color] [/td]
Hebben we even voor je gedaan. Denk je er de volgende keer zélf aan??

[/color]
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer