Beginfase van achteruitgang?

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 6

Beginfase van achteruitgang?

Afbeelding

De link om het plaatje te kunnen lezen

2007-2009 World Financial Crisis

Financial crisis of 2007–2009

http://en.wikipedia.org/wiki/Financial_cri...07%E2%80%932009

Een paar vragen a.u.b

Ik vraag me af waarom sommige landen in Afrika economisch stabiel zijn gebleven terwijl die landen in feite (neo)kolonies zijn?



In het midden oosten ook, maar ik kreeg ooit te horen dat de moslims daar, in tegenstelling tot hun regeringen (pro-imperialisme), anders denken.

Zie ook (bevestiging van mijn mening)

Non-Muslims turn to Islamic Bank as a safe option.

Islamic finance rides the storm.

Non-Muslims flock to 'safe haven' Sharia bank protected from the crunch by non-gambling rule.

Global crisis and the Islamic financial system.

Nu nog die landjes in Zuid-Amerika, Noord-Korea, Bangladesh en Nepal, waarom stabiel en/of vooruitgang?

Een sanctie opgelegd aan een land is duidelijk, hoef ik dus niet te begrijpen. Waarom is Noord-Korea een uitzondering dan?
Ik weet niet wie of wat ik ben :((

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Beginfase van achteruitgang?

Je kunt niet veel achteruit als je helemaal aan de achterkant staat.

Deze landen doen nauwelijks mee aan de wereldeconomie, zij worden er dus ook niet door beinvloed.

Gebruikersavatar
Berichten: 6

Re: Beginfase van achteruitgang?

Ik heb u niet door ..

Als er iets economisch misgaat dan is dit toch een begin van achteruitgang?

Obama ging vorige keer een gebed verrichten tot Saudische koning

http://www.youtube.com/watch?v=9WlqW6UCeaY

En IBM gaat bij King Abdulaziz City for Science and Technology (KACST) hun gebedje verrichten en smeken voor samenwerking.

Saudi research organisation creates Nanotechnology Centre with IBM to drive innovation in sustainable resources

Ja ja zeker, achteruitgang begint ergens bij een economische collapse en dan trekt het naar educatie .. sociale zekerheid ... gezondheid, wetenschap .. etc.

Ik heb een paar vragen gesteld, kan iemand mij a.u.b helpen ?
Ik weet niet wie of wat ik ben :((

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Beginfase van achteruitgang?

Het is maar wat je achteruitgang noemt. Ik heb nog steeds een baan, geld, een dak boven mijn hoofd en al die andere dingen van voor de crisis.

Dat de huisprijzen in elkaar zakken vind ik geen achteruitgang. Die zijn de laatste 20 jaar alleen gestegen, het werd dus eens tijd dat die zakten.

De banken zijn als een kaartenhuis inelkaar gezakt. Dus, omtrend het bankwezen, daar is inderdaad achteruitgang. Ze hebben teveel hooi op hun vork genomen.

Het vervelende is dat de hele economie met banken aan elkaar zit. Daarom stagneert de economie nu.

Het is dus maar wat je achteruitgang noemt. Is een rijk land 'verder' dan een arm land? Zijn mensen uit Wassenaar meer 'vooruit' dan mensen uit de Jordaan?

We hebben gewoon teveel geld gehad de laatste paar jaar, en nu is er minder geld.

Gebruikersavatar
Berichten: 391

Re: Beginfase van achteruitgang?

syis_grl88 schreef:Ik heb u niet door ..

Als er iets economisch misgaat dan is dit toch een begin van achteruitgang?

Obama ging vorige keer een gebed verrichten tot Saudische koning

http://www.youtube.com/watch?v=9WlqW6UCeaY

En IBM gaat bij King Abdulaziz City for Science and Technology (KACST) hun gebedje verrichten en smeken voor samenwerking.

Saudi research organisation creates Nanotechnology Centre with IBM to drive innovation in sustainable resources

Ja ja zeker, achteruitgang begint ergens bij een economische collapse en dan trekt het naar educatie .. sociale zekerheid ... gezondheid, wetenschap .. etc.

Ik heb een paar vragen gesteld, kan iemand mij a.u.b helpen ?
In moslimlanden kan je in feite als bank niet een hypotheek verstrekken zoals dat bij ons in Nederland gaat.

Ik heb geen idee hoe daar de kredietwaardigheid van een persoon wordt gecontroleerd.

http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/af...items/21533867/

20 jaar armoede is ook economische stabiliteit,dus,geef maar aan wat jouw norm dan is;als er dan iets economisch misgaat dan kan dit toch een begin van vooruitgang zijn?

Amerika is in feite ook bijna gesanctioneerd want er zijn mogendheden die van de dollar af willen. ;)

Als dezen kiezen voor de euro heeft Amerika straks een hele berg waardeloos papier.?

Als arbeiders geen brood kunnen kopen,dan is er echt wat mis in een land en zover is het bij ons nog niet.

Een paar rijke bestuurders of managers die hun vermogen verliezen is geen probleem ze hebben dan nog immers nog veel meer dan de arbeidersklasse.

Het staat alleen zielig als je leest dat een microsoftbaas een paar miljard kwijt is.

Je leest niets over een werknemer die na zijn onslag een paar honderd euro minder uit te geven heeft.

Stille armoe?

Toch zegt vadertje staat:Er moet meer worden uitgegeven''.

Berichten: 1.425

Re: Beginfase van achteruitgang?

Het is in beginsel een breed topic dat gestart is waar niet zo 1,2,3 over al de landen op geantwoord kan worden.

De directe gevolgen van de kredietcrisis zijn beperkt tot de landen die de dubieuze schuldpapieren die sterk in waarde zijn gedaald in bezit hadden d.w.z. de VS , UK, Nederland, Duitsland, Zwitserland, België, Frankrijk. Ook het instorten van de huizenmarkt in Engeland, Ierland en Spanje vond ongeveer tegelijkertijd plaats.

Andere landen (Italië, Midden-Oosten, Azië en Zuid-Amerika waarvan de banken niet direct geraakt zijn omdat men om uiteenlopende redenen geen CDO's of credit default swaps bezat) worden wel door de recessie geraakt. Dit kan op een wat later tijdstip zijn. De openheid en grootte van de economie en de reserves van de overheid die ingezet worden om vraag- en kredietuitval te compenseren zijn van invloed op de mate van recessie of groeibeperking.

Eerlijk gezegd zou ik de grafiek niet direct voor waar aannemen. De cijfers kloppen misschien niet of zijn gedateerd. China en India zijn officieel niet in recessie en Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse landen worden wel degelijk zwaar getroffen door ingestorte prijzen op de wereldmarkt voor hun producten.

Islamitisch bankieren heeft zijn voordelen. Voor diverse kredietfaciliteiten zijn alternatieven bedacht op het normale lenen tegen rente maar men kan niet in de Westerse kredietproducten investeren. Dat was dus een geluk nu. ook is er bij islamitisch bankieren veel reden voor de bank niet alleen de kredietwaardigheid van de persoon maar ook de waardevastheid van het gekochte (de bank koopt in feite en ontvangt huur en verkoopt op termijn) grondig te beoordelen.

Veder zou het kunnen zijn dat je aannames omtrent neokolonialisme en imperialisme helemaal verkeerd zijn natuurlijk.
and theres nothing left worth knowing

And its time you should be going



While you see a chance take it

Reageer