Fout in laatste bericht

Reageer
Berichten: 703

Fout in laatste bericht

Hoi,


Er viel me vandaag op dat er iets raars aan de hand is met het Laatste bericht in het forum 'Over dit forum'.


Ik heb een paar screenshots gemaakt en aangegeven wat vreemd is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Groeten,

Marc.


P.s. Ik probeerde dit te posten in Site- en softwaregerelateerd, maar ik kreeg steeds deze melding:


De volgende fout is opgetreden:

Je hebt geen topic prefix geselecteerd terwijl dit wel verplicht is.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Fout in laatste bericht

Dat komt doordat het betreffende topic een poll bevat. Indien iemand een stem plaatst, wordt dat beschouwd als 'nieuw bericht', terwijl het laatste echte bericht uit januari komt.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 703

Re: Fout in laatste bericht

Oké, maar dan nog staat er op de ene plek 00:35, en op de andere 10:35.

(Ik heb het gecontroleerd, en t bleef zo).

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Fout in laatste bericht

Ja maar, dat zijn toch gewoon de tijden waarop de laatste stem van de poll is uitgebracht? Eén stem om 0:35 en éen om 10:35; of heb je de screenshots direct na elkaar gemaakt?

Ik heb het even uitgeprobeerd door een stem uit te brengen, en inderdaad: de hoofdpagina komt niet overeen met de forumpagina. Volgens worden deze 'tijden' op de hoofdpagina slechts iedere x minuten geüpdatet.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Fout in laatste bericht

Het kan inderdaad te maken hebben met het verschil tussen tijdstip van laatste post, en tijdstip van laatste stem in de poll. Daarnaast kan ik me voorstellen dat wanneer een moderator een bericht verwijderd een dergelijke afwijking kan ontstaan: in verband met efficiënt gebruik van de database wordt het tijdstip van de laatste post in een topic ergens vastgelegd, zodat bij het bekijken van een forum niet alle topics afgegaan hoeven te worden om te bepalen wat het tijdstip van het laatste bericht was. Wanneer echter een (laatste) bericht wordt verwijderd kan ik me voorstellen dat deze post zelf wel verdwijnt, maar het apart vastgelegde tijdstip niet wordt aangepast. Dit is overigens meer een theorie dan dat ik zeker weet dat dit de oorzaak is.

Emveedee schreef:P.s. Ik probeerde dit te posten in Site- en softwaregerelateerd, maar ik kreeg steeds deze melding:


De volgende fout is opgetreden:

Je hebt geen topic prefix geselecteerd terwijl dit wel verplicht is.
Dank voor het aankaarten. Ergens stond een instelling verkeerd, waardoor je deze melding kreeg. Het euvel is verholpen! (en ik heb dit topic maar gelijk verplaatst)
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Fout in laatste bericht

Wel vreemd dat er 3 verschillende tijden te zien zijn. 2 verschillende tijden zou nog te begrijpen zijn (ongeveer wat miels zei) maar 3 is wel heel vreemd ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Fout in laatste bericht

Wel vreemd dat er 3 verschillende tijden te zien zijn. 2 verschillende tijden zou nog te begrijpen zijn
Nee, want de derde had ik al verklaard:
Dat komt doordat het betreffende topic een poll bevat. Indien iemand een stem plaatst, wordt dat beschouwd als 'nieuw bericht', terwijl het laatste echte bericht uit januari komt.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 703

Re: Fout in laatste bericht

Phys schreef:Ja maar, dat zijn toch gewoon de tijden waarop de laatste stem van de poll is uitgebracht? Eén stem om 0:35 en éen om 10:35; of heb je de screenshots direct na elkaar gemaakt?

Ik heb het even uitgeprobeerd door een stem uit te brengen, en inderdaad: de hoofdpagina komt niet overeen met de forumpagina. Volgens worden deze 'tijden' op de hoofdpagina slechts iedere x minuten geüpdatet.


Ik heb de screenshots inderdaad direct na elkaar gemaakt.

Reageer