Is het waar dat er in frankrijk en super multiprocessing computer is gebouwd

Moderator: Rhiannon

Berichten: 72

Is het waar dat er in frankrijk en super multiprocessing computer is gebouwd

Ik heb dit ooit gehoord en/of gelezen, maar ik weet niet meer waar ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 419

Re: Is het waar dat er in frankrijk en super multiprocessing computer is gebouwd

Ik zou niet weten waarom er is Frankrijk een supercomputer zou staan om
\(\pi\)
te berekenen, immers het getal is voor praktische doeleinden al in genoeg decimalen bekend. Computers worden soms wel de opdracht gegeven
\(\pi\)
te benaderen, maar dat is alleen om de snelheid te meten.
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showforum=59

Re: Is het waar dat er in frankrijk en super multiprocessing computer is gebouwd

Het bereken van zo veel mogelijk cijfers achter de komma is een idiotie te vergelijken met paalzitten.

Het wereldrecord zinloze computertijdverspilling staat op

51.539.607.552 decimalen.

Berichten: 72

Re: Is het waar dat er in frankrijk en super multiprocessing computer is gebouwd

o ja dus om de snelheid van de computer te meten, dat kan.

misschien verkeerd gelezen en/of gehoord, daarom heb ik ook beslist om erover te vragen.

Re: Is het waar dat er in frankrijk en super multiprocessing computer is gebouwd

o ja dus om de snelheid van de computer te meten, dat kan.
Daarvoor hoef je niet de decimalen van pi te bereken.

Berichten: 72

Re: Is het waar dat er in frankrijk en super multiprocessing computer is gebouwd

Daarvoor hoef je niet de decimalen van pi te bereken.
waarom niet?

welke operatie uit deze twee operaties kan de computer sneller berekenen?

12+8

of

1,23+0,98

?

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Is het waar dat er in frankrijk en super multiprocessing computer is gebouwd

Of er iets in Frankrijk staat (of komt) weet ik niet, maar de laatste records staan al geruime tijd op naam van een Japanner en zijn team - zie hier.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 72

Re: Is het waar dat er in frankrijk en super multiprocessing computer is gebouwd

Of er iets in Frankrijk staat (of komt) weet ik niet, maar de laatste records staan al geruime tijd op naam van een Japanner en zijn team - zie hier.
1,241,100,000,000 decimal places

;) zeker met een gigantisch supercomputer (in 600 uren) berekend.

Re: Is het waar dat er in frankrijk en super multiprocessing computer is gebouwd

Wanneer verschijnt dat resultaat in boekvorm?

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Is het waar dat er in frankrijk en super multiprocessing computer is gebouwd

Wanneer verschijnt dat resultaat in boekvorm?
Ik denk dat 'groene jongens' dat (boomgewijs...) niet zo'n goed idee vinden ;)
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 72

Re: Is het waar dat er in frankrijk en super multiprocessing computer is gebouwd

Ik denk dat 'groene jongens' dat (boomgewijs...) niet zo'n goed idee vinden :P
Dat staat vast ;)

Maar zoals korot al aangaf is het gebruik van pi voor praktische doeleinden al in genoeg decimalen bekend, weet je misschien waarom ze nog verder calculen naar meer decimalen ?

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Is het waar dat er in frankrijk en super multiprocessing computer is gebouwd

Maar zoals korot al aangaf is het gebruik van pi voor praktische doeleinden al in genoeg decimalen bekend, weet je misschien waarom ze nog verder calculen naar meer decimalen ?
Voor de eer, naam & faam.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 72

Re: Is het waar dat er in frankrijk en super multiprocessing computer is gebouwd

Voor de eer, naam & faam.
Echt? dan is dat echt lol. Ik ga mijn pc in de kelder laten draaien voor paar jaren, misschien steek ik de grens van die Japanner over!! ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Is het waar dat er in frankrijk en super multiprocessing computer is gebouwd

Je kan proberen, maar ik betwijfel of het gaat lukken ;)
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Is het waar dat er in frankrijk en super multiprocessing computer is gebouwd

biorsin schreef:waarom niet?

welke operatie uit deze twee operaties kan de computer sneller berekenen?

12+8

of

1,23+0,98

?
12+8, want dat zijn integers, de andere zijn floating points, en dat is een heel pak meer werk, sterker nog, de prestaties van computers worden meestal uitgedrukt in flops (floating operations per second).
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Reageer