Structuurformule in een game

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

Structuurformule in een game

Binnenkort komt Assassins creed 2 uit.

De makers hiervan hebben een aantal viral teasers uitgebracht dat de kijker een beetje zelf meer de opdracht geeft dingen over het nieuwe spel te ontrafelen.

Nu kwam ik tijdens deze teasertrailer een structuurformule tegen en ik kan het zelf niet echt plaatsen.

kunnen jullie mij helpen?

het is een beetje wazig en de formule staat er niet helemaal op, ik hoop dat iemand er toch iets uit kan halen.

http://www.foto-uploaden.nl/upload/7753b62...cceb9da168a.jpg

Berichten: 8.614

Re: Structuurformule in een game

Kun je die teasertrailer misschien eens op pauze zetten en een duidelijk, volledig screenshot van maken a.u.b.? Zonder de ontbrekende stukken kunnen we je nooit de correcte stofnaam geven. Centraal zie ik in ieder geval al iets dat lijkt op een cyclische ether met twee hydroxylgroepen.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 3

Re: Structuurformule in een game

Dat is juist het probleem, het verschijnt te kort om er een beter beeld van te krijgen ;) .

Gebruikersavatar
Berichten: 662

Re: Structuurformule in een game

Lijkt op een nucleotide (bouwsteen RNA), al kan ik niet meteen zien dewelke aangezien de kenmerkende base er niet helemaal op staat. Ik zie in ieder geval ribose, met waarschijnlijk een fosfaatgroep linksboven en een base rechtsboven.

Berichten: 8.614

Re: Structuurformule in een game

Nu je het zegt. Dat zou veel verklaren.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 3

Re: Structuurformule in een game

Bedankt jongens, al ben ik bang dat dat niet veel verklaart voor het spel omdat iedereen al weet dat ze in het verleden graven door middel van gegevens in je dna. Die gegevens zitten daar opgeslagen omdat je voorouders het hebben meegemaakt zeg maar. (volgens het spel dan :P )

Maarja toch bedankt ;) .

Gebruikersavatar
Berichten: 662

Re: Structuurformule in een game

Jakerd schreef:Bedankt jongens, al ben ik bang dat dat niet veel verklaart voor het spel omdat iedereen al weet dat ze in het verleden graven door middel van gegevens in je dna. Die gegevens zitten daar opgeslagen omdat je voorouders het hebben meegemaakt zeg maar. (volgens het spel dan :P )

Maarja toch bedankt ;) .
Hier gaat het over RNA. RNA is min of meer de molecule die als tussenvorm fungeert tussen DNA (opslag van de informatie) en proteïnen (uitvoer van de informatie), al is dat natuurlijk cru gesteld. In het verleden graven doe je met DNA, al kun je RNA eventueel gebruiken als proxy om DNA te onderzoeken aangezien RNA er een afschrift van is en veel meer voorkomt in een cel. RNA is echter niet identiek aan wat afgeschreven wordt van het DNA, dus als je echt het verleden genetisch wil onderzoeken doe je dit met DNA.

En dit is geen DNA, want DNA heeft rechtsonder op de ribose geen OH groep (daarom is het deoxyribose).

Ofwel hebben ze dus een kemel geschoten ofwel zit er wat anders achter. Je hebt namelijk bijvoorbeeld RNA virussen die hun informatie opslaan als RNA, niet DNA.

Reageer