complottheorieën

Moderator: Miels

Reageer
Berichten: 104

complottheorie

Ik weet nie hoe het komt, maar overal duiken er complottheorïeën op. Zelf geloof ik daar natuurlijk niets van, maar kunde soms geen apart stuk over complottheorieën maken. (Ufo's, Buitenaardse wezens, amerika, Bush, Wtc,...) Nu staan al die theorieën bij theorie-ontwikkeling en ik vind dat ze daar nie echt passen. Is het bij theorie-ontwikkeling niet meer de bedoeling om voorstellen te doen over aanpassingen van huidige theorieën.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: complottheorie

Het is momenteel een gespreksonderwerp onder de moderatoren.


Zodra wij iets concreets besloten hebben merken jullie het meteen.

Jouw opmerking is dus inderdaad door ons ook al opgemerkt, zaghtak!
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: complottheorie

Elmo schreef:Omdat het aantal verschillende threads over bovenstaande topics begon te divergeren, en omdat elk van die threads erg veel overlap had met elk van de anderen, is er besloten 1 centraal UFO, Alien en Conspiracy topic te maken.  


Gelieve daarom hier verder te gaan.


In het vervolg zullen nieuwe threads op dit gebied meteen gesloten worden, om zo de discussie centraal te houden.


Namens de moderatoren,

Elmo.

Dan weten jullie dat dus! :wink:
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: complottheorie

Is dat niet een beetje te ruim voor één topic?


edit: ik bedenk me nu dat er wel heel veel onderwerpen over UFO's en aliens waren enzo, misschien is dit wel de goede oplossing. Er zijn andere plekken op internet waar hier misschien beter over gediscussieerd kan woden.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.972

Re: complottheorie

Het is inderdaad te ruim voor 1 topic.


Hoewel overlap tussen conspiracy en ufologie kan plaatsvinden, is dit vaker niet het geval dan wel. En vaak heeft het ook totaal niets met elkaar te maken.


Verder is het onderwerp Ufologie(net als 'mensologie') op zichzelf al breed genoeg om 20 verschillende topics over te openen, maar voorruit, ik vindt het zelf ook wel handig als alle UFO gedoe in 1 topic komt.

Gebruikersavatar
Berichten: 367

Re: complottheorie

elmo schreef:Omdat het aantal verschillende threads over bovenstaande topics begon te divergeren, en omdat elk van die threads erg veel overlap had met elk van de anderen, is er besloten 1 centraal UFO, Alien en Conspiracy topic te maken.


Gelieve daarom hier verder te gaan.


In het vervolg zullen nieuwe threads op dit gebied meteen gesloten worden, om zo de discussie centraal te houden.


Namens de moderatoren,

Elmo.

Mijn dank hiervoor !


Vooral het onderdeel "sterrenkunde en ruimtevaart" (b)lijkt als een magneet te werken voor posts over dit soort onderwerpen.

En afgezien van het belang van deze posts horen ze wat mij betreft (tot nu toe) niet thuis op dat onderdeel van het

wetenschapsforum.nl ...
Living on Earth can be expensive, but it does include a free trip around the sun.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: complottheorie

http://www.sethi.org/quotes/
The problem with most conspiracy theories is that they seem to believe that

for a group of people to behave in a way detrimental to the common good

requires intent....
(onbekende auteur)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 1.780

Re: complottheorie

Gezien het feit dat de meeste complottheorieën vol zieke, vaak discrimerende en fascitoïde tendensen zitten, ben ik er erg voor dat de HH en DD moderatoren elke discussie in die richting rücksichtslos afkappen, mede omdat deze onderwerpen een aantal psychisch labiele figuren aantrekken die tegen zichzelf in bescherming moeten worden genomen.


Ik ben in eerste instantie berispt omdat ik een link naar een gestoorde anti-vrijmetselaarssite bagger noemde. M.i. hadden jullie dat zelf moeten doen.


Het onderwerp "Homosexualiteit, wederopstanding en het eind der tijden" heeft 1 1/2 bladzijde doorgekankerd voordat het een slotje kreeg. Veel te laat.
<i>Si vis pacem paralellum</i> (J. Goedbloed)

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: complottheorie

Je invalshoek snap ik, Johan2. Bedankt voor je feedback =)

Thing is: hier staat tegenover dat we hier worden gevraagd ons toleranter op te stellen. Het zal een compromis moeten zijn..
doorgekankerd
Ik zou het prettig vinden als je je hier een ander woord voor zou kiezen, for obvious reasons
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Reageer