Sorry, dynamische pagina's in de [img] tags zijn niet toegestaan

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Sorry, dynamische pagina's in de [img] tags zijn niet toegestaan

De titel spreekt voor zich. Waarom krijg ik deze foutmelding bij het plaatsen van een foto?
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Sorry, dynamische pagina's in de [img] tags zijn niet toegestaan

Welke afbeelding wil je plaatsen?

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Sorry, dynamische pagina's in de [img] tags zijn niet toegestaan

Waarschijnlijk link je niet naar een direct (afbeelding)bestand (zoals gif, jpg, png) maar naar een (dynamische) link die naar een figuur doorverwijst (en dat mag niet in z'n img-tag).
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Sorry, dynamische pagina's in de [img] tags zijn niet toegestaan

Ik wou de link naar een foto plaatsten tussen de IMG tags. Dat kan blijkbaar niet en dat bedoelen ze dus waarschijnlijk met dynamische pagina's. Probleem opgelost, gewoon foto gedownload op de pc en dan geupload. Dank voor de reacties.
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Sorry, dynamische pagina's in de [img] tags zijn niet toegestaan

Zo kan het inderdaad ook, maar voor de toekomst (of voor anderen met een gelijkaardig probleem), is het misschien toch handig te weten. Wanneer je bijvoorbeeld met ImageShack een afbeelding uploadt, krijg je verschillende links.

Een dynamische link is bijvoorbeeld "http://img16.imageshack.us/my.php?image=filmwgl.jpg", hier te herkennen aan het gedeelte "my.php?". Deze link kan je niet in img-tags zetten, maar als je dit adres in je browser plakt krijg je wel gewoon de afbeelding te zien.

ImageShack gaf echter ook "http://img16.imageshack.us/img16/9940/filmwgl.jpg" als link, en dat is een klassieke direct link naar het bestand en dat mag wel tussen img-tags.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 12.262

Re: Sorry, dynamische pagina's in de [img] tags zijn niet toegestaan

Tja, feitelijk is filteren hierop niet heel zinnig. Aan een url kun je niet zien of iets wel of niet dynamisch gegenereerd wordt. Uiteraard is een ? in de url wel een indicatie, maar het kan zeker ook zonder, of juist een statische afbeelding zijn met.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Sorry, dynamische pagina's in de [img] tags zijn niet toegestaan

Ik weet niet waar de forum software op filtert, maar wat die url's betreft wou ik ook maar een indicatie geven - sluitend zal het inderdaad niet zijn...
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Sorry, dynamische pagina's in de [img] tags zijn niet toegestaan

Het vraagteken is wel één van de dingen waarop gecontroleerd wordt (naast wat andere zaken). Of dit zinnig is of niet, is een discussie die met de heren van Invision aangegaan moet worden. ;)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Sorry, dynamische pagina's in de [img] tags zijn niet toegestaan

Ik weet niet waar de forum software op filtert, maar wat die url's betreft wou ik ook maar een indicatie geven - sluitend zal het inderdaad niet zijn...


Ik denk security. Voor hetzelfde geld krijg je een stukje javascript terug.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 12.262

Re: Sorry, dynamische pagina's in de [img] tags zijn niet toegestaan

Wat zou het uitmaken als je ipv een plaatje een stuk javascript terug kreeg? Het is natuurlijk niet zo dat een browser dat gaat uitvoeren als het in de source van een plaatje zit.


Wat wel mogelijk is/was: een cookie zetten via een plaatje. Uiteraard gaat dat al een hele tijd niet meer cross domain, dus lijkt me een zeer minimaal veiligheidsprobleem, en bovendien niet iets dat zich beperkt tot als dynamisch herkenbare plaatjes.


Maar goed, als het een ingebakken filter van invision is, so be it ;)
Victory through technology

Reageer