[fysica] warmte

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 19

[fysica] warmte

Na de vakantie snap ik er niets meer van kan iemand mij ff helpen? Het gaat over warmte.

Wanneer je 4 hardgekookte eitjes van 55g uit het kokende water haalt en in 1000g water van 15°C dompelt, bedraagt de evenwichtstemp van de eieren en het water 48°C.

Zoek het verband tss de gem soortelijke warmtecapaciteit van een hardgekookt ei en de soortelijke warmtecapaciteit van water (= 4,19.10^3 J/kg.K). Verwaarloos de warmtecapaciteit van de calorimeter.

Thx

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: [fysica] warmte

Welkom op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.

Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

Quote[td] [color="#808080"][b][u]VAKGEBIED-TAGS[/u][/b] [i]Plaats het vakgebied waarop je vraag betrekking heeft tussen rechte haken in de titel. bijv: [biologie] of [frans]. Zo blijft dit huiswerkforum overzichtelijk.[/i] [/color] [/td]
Quote[td] [color="#808080"][b][u]DEKKENDE TITEL[/u][/b] [i] Geef in je titel een zo dekkend mogelijke omschrijving van je vraagstelling Maak in een paar woorden duidelijk waar het over gaat. Je kunt wel duizend onderwerpen verzinnen met als titel [u][natuurkunde] mechanica[/u], en die vindt dus niemand meer terug. [u][natuurkunde] bungee-jump [/u]is dan bijvoorbeeld duidelijker en maakt je topic herkenbaarder[/i][/color] [/td]
Hebben we even voor je gedaan. Denk je er de volgende keer zelf aan?[/color]
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 8.614

Re: [fysica] warmte

Welke formules heb je rond dit onderwerp gezien? Heb je al gelijkaardige oefeningen gemaakt? Weet je wat je precies hoort te bepalen?
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Reageer