Afbeeldingen van wsf kopiëren

Reageer
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Afbeeldingen van wsf kopi

Ik zie in http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=104899


deze afbeelding:
waterpijp_2.png
waterpijp_2.png (20.92 KiB) 665 keer bekeken

Ik wil daar wat in bewerken om een antwoord te verduidelijken, en klik rechts op de afbeelding om hem zo te kopiëren en in paintdotnet te plakken ter bewerking.


het resultaat:

waterpijp.png
waterpijp.png (6.47 KiB) 668 keer bekeken



wat misdoe ik?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Afbeeldingen van wsf kopi

Dit heeft wss te maken met een doorschijnende afbeelding. Ik ga het even checken!


EDIT: Hier met Firefox en GIMP lukt het wel. Welke browser heb je?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Afbeeldingen van wsf kopi

Je hebt geplakt op een zwarte achtergrond, of er is iets anders misgelopen met je lagen. Ik kan niet met PDN proberen in linux, maar je zou een optie "plak als nieuwe afbeelding" moeten hebben, daarmee zou het moeten lukken.


De alternatieve route (en dat is waarschijnlijk het meest eenvoudige): sla de afbeelding gewoon op op je computer, en open het bestand daarna met PDN om het te bewerken.


Edit: De afbeelding lijkt me zelfs niet doorschijnend? (Als ik in de GIMP plak als nieuwe laag boven een zwarte onderlaag, of zelfs in een zwarte laag, krijg ik een wit kader.)

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Afbeeldingen van wsf kopi

Dat denk ik ook, kan je een editor gebruiken die transparantie ondersteund zoals Fireworks, anders vul je gewoon het zwarte op met wit. Dat komt omdat MS Paint enkel 24bit ondersteuning bied, terwijl een doorzichtige afbeelding 32 bit is
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Afbeeldingen van wsf kopi

terwijl een doorzichtige afbeelding 32 bit is
Het is geen doorzichtige afbeelding, of maakt dat niet uit voor die 32 bits?


MS Paint
Het gaat over Paint.Net
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Afbeeldingen van wsf kopi

Dat maakt niet uit, maar dat moet wel een doorzichtige afbeelding zijn, sterker nog, fireworks toont doorzichtigheid, ik heb de doorzichtigheid weggewerkt, zodat JvdV ze kan gebruiken. De afbeelding hier gepost is uiteraard een screenshot


Astublieft

[attachment=3496:post_176...39967592.png]
Bijlagen
post_17640_1239967592.png
post_17640_1239967592.png (67.88 KiB) 663 keer bekeken
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Afbeeldingen van wsf kopi

In paint.net : Edit -> Past in to New Image doet het perfect. Het aangehaalde probleem heeft geenszins iets met forumsoftware te maken maar ligt louter aan het afbeeldingsbestand.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Afbeeldingen van wsf kopi

Ik krijg dit in GIMP niet gerepliceerd met deze afbeelding. Ik kan een dergelijk effect wel bekomen met afbeeldingen met transparantie zoals deze uit de MC goniometrie.


Jan, lukt het met de voorgestelde alternatieve route?

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Afbeeldingen van wsf kopi

Dat is ook wat ik zei, je download simpelweg het bestand dat door de andere gebruiker is geüpload, en als deze transparatie in zn afbeelding integreerde, dan is dat op een site natuurlijke allemaal mooi, maar heb je wel soms aangepaste software nodig om de transparantie weg te halen.


De rede dat Paint.Net misschien correct werkt is omdat het transparatie misschien naar wit omzet, hoedanook mijn afbeelding heeft het transparantieprobleem verholpen denk ik.
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Afbeeldingen van wsf kopi

fireworks toont doorzichtigheid
Bij mij niet hoor. Als ik rechtsklik -> afbeelding bekijken krijg ik een afbeelding te zien mét achtergrond, die toevallig dezelfde achtergrond heeft als het forum.

De rede dat Paint.Net misschien correct werkt is omdat het transparatie misschien naar wit omzet, hoedanook mijn afbeelding heeft het transparantieprobleem verholpen denk ik.
Klinkt aannemelijk, maar dan doet de GIMP dat blijkbaar ook. En waarom dat wel met deze afbeelding, en niet met die uit de goniocursus? Die wordt mooi als doorzichtig weergegeven in de GIMP, deze niet.

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Afbeeldingen van wsf kopi

voor de duidelijkheid, ik heb het over fireworks en niet firefox. Nu kan het zijn dat sommige browser inderdaad in geval van doorzichtigheid de afbeelding zelf wat manipuleren, of daar een functie voor beschikbaar stellen, maar het file zelf was ongetwijfeld doorzichtig. Ik heb in notepad++ de afbeelding in hex weergegeven, als je het png formaat een beetje kent zie je zo dat het doorzichtig is. Bovendien is het formaat (PNG) voor een stuk juist ontworpen om doorzichtigheid mogelijk te maken.
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Afbeeldingen van wsf kopi

voor de duidelijkheid, ik heb het over fireworks en niet firefox.
My bad.

maar het file zelf was ongetwijfeld doorzichtig.
Ik geloof je graag, al begrijp ik er weinig van ;)


Edit:

Nu kan het zijn dat sommige browser inderdaad in geval van doorzichtigheid de afbeelding zelf wat manipuleren
Dat is blijkbaar zo. Als ik de afbeelding download i.p.v. te copy-pasten krijg ik 'm ook doorzichtig. Blijft vreemd, want die bewerking wordt blijkbaar niet op elke afbeelding uitgevoerd...

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Afbeeldingen van wsf kopi

Even druk geweest met andere dingen.


Dank voor alle tips.


De afbeelding uit de oorspronbkelijke topic kopiëren, op mijn bureaublad plakken en daarvandaan naar paintdotnet halen helpt. Ik heb dan een transparante achtergrond, en overigens zuivere kleuren.


De afbeelding uit de oorspronkelijke topic kopiëren en via edit-paste into new image geeft weer diezelfde afwijking. Ik werk dus met IE7, en dat lijkt er dan wat mee te maken te hebben, want als jhnbk (firefox) dat doet gaat het kennelijk wél goed.


Waar het dan aan ligt is niet meer zo prioritair, de omweg via het bureaublad is niet zo geweldig ingewikkeld.


Wat ik met de afbeelding wilde doen zal niet meer voor nu zijn. Truste.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Afbeeldingen van wsf kopi

Ik werk dus met IE7, en dat lijkt er dan wat mee te maken te hebben, want als jhnbk (firefox) dat doet gaat het kennelijk wél goed.
Internet Explorer heeft inderdaad problemen met transparante PNG-afbeeldingen. In versie 7 is dat een heel eind opgelost, maar er zitten nog steeds fouten in, en hetgeen je nu tegenkomt is er daar één van.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer