Pijn verlichten door zuigen?

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer

Pijn verlichten door zuigen?

hoi, naja ik weet niet precies waar ik het moet posten dus doe ik het hier.

Ik had laatst last van me nagel/vinger, ik zoog er aan en een aantal seconden was de pijn geheel weg.

Stel iemand heeft een ongeluk gehad, hij zit onder de brandwonden,

en er is een soort voorwerp gemaakt dat hetzelfde doet als ik bij mijn vinger.

Zou het dan mogelijk zijn dat de pijn van die persoon ook verdwijnt?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Pijn verlichten door zuigen?

Ik snap je titel niet helemaal van het topic. Dat zullen de moderators wel veranderen.

Het kan soms wel eens voorkomen (ik weet natuurlijk niets van de aard van je pijn af, dus dat is zowiezo een beetje lastig te zeggen dan) dat je zenuwen een beetje op hol slaan. Dat ze een beetje vast zitten en heel veel actiepotentialen afgeven, ik kan me voorstellen dat door jouw zuigen, waar je even extra druk op die zenuwen zet, dat ze dan koest houden, dat ze hun nullijn weer herdefinieren.

Ik ben bang dat mensen met brandwonden dat niet zal helpen. Daar is gewoon de huid stuk. Zenuwen zijn kaport gegaan. De helse pijnen die daar afgegeven worden zijn om aan het lichaam kenbaar te maken dat iets stuk is, en in dit geval klopt dat ook. Het enige wat je bij een brandwonden persoon kan doen, is voorkomen dat hij uitdroogt, pijnstillers geven, infecties voorkomen, en bidden.

Edit moderator Math:

@StrangeQuark: Klopt, veranderd.

mobiel, voortaan graag een passendere titel aanmaken!
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Reageer