[natuurkunde] kerosine besparing vliegtuigen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

[natuurkunde] kerosine besparing vliegtuigen

Beste Slimmerikken ,

Ik heb een vraag en hoop dat iemand een antwoord kan geven.

Vraag:

Als je een vliegtuig hebt gevulg met kerosine , en je weet per vlucht zo'n 150 kg (2 passagiers) te besparen , wat scheelt dat dan aan euro's op kerosine voor 1 vlucht van 1000 km..?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: [natuurkunde] kerosine besparing vliegtuigen

Dag Wiseguy, welkom ;) op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.

Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

Quote[td] [color="#808080"][b][u]VAKGEBIED-TAGS[/u][/b] [i]Plaats het vakgebied waarop je vraag betrekking heeft tussen rechte haken in de titel. bijv: [biologie] of [frans]. Zo blijft dit huiswerkforum overzichtelijk.[/i] [/color] [/td]
Hebben we even voor je gedaan. Denk je er de volgende keer zélf aan??

[/color]
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: [natuurkunde] kerosine besparing vliegtuigen

Moeten we eerst weten hoeveel kerosine normaal wordt verbruikt en hoe duur dat spul is.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.450

Re: [natuurkunde] kerosine besparing vliegtuigen

Het is onmogelijk jouw vraag te beantwoorden met de gegevens die je geeft.

Ten eerste maakt het natuurlijk al een enorm verschil welk vliegtuig je neemt als uitgangspunt en ook de verdere load in dat zelfde vliegtuig zal van invloed zijn.

Ten tweede is de vliegafstand van minder belang. Een vliegtuig kan bij een bestemming dat 1000 kilometer verder ligt best een vliegtijd terug hebben die meer dan 20% verschilt van de vliegtijd heen onder invloed van voornamelijk de wind.

Dan wil je het antwoord ook nog hebben in euro's. De prijs die een maatschappij betaald voor een kilo brandstof kan makkelijk 100% verschillen met de prijs die een ander betaald of die hij zelf betaald op een ander veld.

Reageer