Studiekeuze hbo/wo

Reageer
Berichten: 1

Studiekeuze hbo/wo

Hallo allemaal,

Ik weet niet of het hier gebruikelijk is iemand te helpen zoeken naar de juiste studie, maar ik zou het erg waarderen.

Mijn situatie is als volgt. Ik heb 3 jaar geleden een havo (profiel E&M) diploma behaald. Sindsdien ben ik eigenlijk zoekende naar een geschikte opleiding dat past bij mijn wensen. De laatste paar maanden intensief.

Ik wil namelijk graag naar de VS emigreren na het behalen van een HBO en WO diploma. Op school was ik erg goed in Geschiedenis, Aardrijkskunde, Maatschappijleer en Engels.

(Het liefst studeer ik een studie dat een combinatie biedt van deze vakken.)

Maar ik was erg matig in Economie en Wiskunde A. Gezien het feit dat ik erg matig ben in deze vakken ben ik opzoek naar een studie(s) dat mij toch goede carriereperspectieven biedt in de VS.

Als ik kijk naar de hbo opleidingen in nederland valt er niet veel te kiezen buiten de Economische opleidingen om.

Ook heb ik geen flauw idee wat voor een beroep mij zou aantrekken. Ik weet alleen waar ik goed in was (en mij interesseerde) op de middelbare school(namelijk het bovenstaande).

Wat betreft mijn persoonlijkheid;

Ik ben onderzoekend en creatief ingesteld.Ik vind het overigens wel belangrijk in mijn toekomstige beroep op pad te zijn.Alleen maar binnen zitten lijkt me ook niks. Afwisseling in mijn latere beroep vind ik van groot belang. En het salaris en intellectuele groei speelt bij mij ook een grote rol. Ook wil ik graag zelfstandig zijn.

Als jullie adviezen, tips en/of suggesties hebben dan hoor ik het graag!!

Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Berichten: 375

Re: Studiekeuze hbo/wo

Ten eerste wil ik zeggen dat je hier zeker op de juiste plaats bent om je vragen over je toekomstige studie te stellen, daar is dit forum namelijk onder andere voor bedoeld.

Gezien de vakken waar je goed in bent zou je wat informatie kunnen inwinnen over de volgende studies:

- geschiedenis

- aardwetenschappen

- planologie

Het betreffen universitaire studies dus je zou dan eerst je vwo diploma moeten halen dan wel je propedeuse halen op een HBO studie. Meer informatie over deze en andere studies (aan de uva, maar andere universiteiten bieden gelijke studies aan) kan je vinden op: http://www.studeren.uva.nl/opleidingen/opleidingenzoeker.cfm

Als je er nou echt niet uitkomt kan je altijd overwegen om een studiekeuze test te doen.

Succes.

Gebruikersavatar
Berichten: 24

Re: Studiekeuze hbo/wo

TheLaw schreef:Gezien de vakken waar je goed in bent zou je wat informatie kunnen inwinnen over de volgende studies:

- geschiedenis

- aardwetenschappen

- planologie
Een andere optie is de studie sociale geografie en planologie; een combinatie van planologie, aardwetenschappen en sociaal maatschappelijke aspecten. Je kunt het bijvoorbeeld volgen aan de universiteit van Utrecht of Groningen en heeft een iets andere focus dan planologie.

Reageer