[natuurkunde] po systeembord

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 33

[natuurkunde] po systeembord

Dag wetenschappers,

Ik en mijn vriend moeten voor natuurkunde een Praktische opdracht maken.

De bedoeling is dat we een examen opdracht, bestaande uit ongeveer 4 opgaven maken over iets wat in verband staat met een systeembord.

Zelf hebben we een aantal mogelijkheden bedacht maar we vinden het toch nog lastig om echt een goed onderwerp te kiezen.

We vragen daarom ook of jullie nog goede ideeen hebben? Of tips? Of een zetje in een bepaalde richting?

- boot met sonar om bepaalde dingen te detecteren

- fototoestel( met lichtintensiteit)

- iets met een kassa?

- iets met een pinpas?

- iets in discotheken met geluidssterkte/warmte(sensor)

Dit hebben we al bedacht maar het is nog een beetje vaag.

Hopelijk kan iemand ons helpen!

Groeten.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.269

Re: [natuurkunde] po systeembord

als je googlet met systeembord dan vind je stapels hits die over een of ander systeembordprobleem gaan. Elke hit een idee........

Het grootste probleem wordt dan het kiezen..... ;)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 33

Re: [natuurkunde] po systeembord

ja maar dat is dus allemaal al een keer gedaan, ik wil iets nieuws/orgineels.

daarom wilde ik eventuele ideeen op dit forum inventariseren.

heb zelf, zoals beschreven, al wel wat ideeen maar ik dacht; misschien heeft men hier nog tips

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.269

Re: [natuurkunde] po systeembord

Wat is origineel? Die systeemborden zijn intussen tientallen jaren in gebruik in het middelbaar en hoger onderwijs, over heel de wereld, dus miljoenen mensen hebben er al mee "gespeeld". Dat zal dus niet meevallen.

Overigens, zonder dit tot een diepe filosofische vraag te laten verworden, eenmaal vertaald naar systeembordcombinaties bestaan er maar zeer weinig "originele" problemen. Van een inbraakmelder zou je zo een babyfoonalarm kunnen maken, door alleen de sensor te vervangen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer