[informatica] adobe indesign a-master probleem

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 41

[informatica] adobe indesign a-master probleem

Hoi,

Ik heb een probleem met adobe indesign. Ik ben er nu een beetje achter hoe het prog werkt, want ik ben bezig om een portfolio boekje te maken. Daarvoor maak ik gebruik van een A-master/A-stramien, een layoutopzet die je toepast op al je pagina's die je daarna maakt. Zo heb ik bij mij A-master simpele dikke zwarte lijnen gezet die over de pagina's lopen. Als ik dan terugga naar de pagina's waar ik de daadwerkelijke layout ga "ontwerpen", staan de lijnen van de A-master er inderdaad, maar zodra je een rechthoekkader (die je bijv. heel de pagina laat beslaan) invoegt en daar een kleur aangeeft, bij wijze van achtergrondkleur, dan zijn de lijnen van de A-master er niet meer. Je zijn er in principe nog wel, want je ziet ze nog wel boven en onder de pagina uitsteken op het baseline, maar de kleur valt erover heen, waardoor ze niet meer te zien zijn, wat niet de bedoeling is.

Klik ik op het kader-rechtermuisknop-schikken-->naar achtergrond , gebeurt er ook niks. Iemand enig idee hoe ik ervoor zorg dat de A-master onder alle layouttoepassingen op de gewone pagina, zichtbaar blijft op deze pagina, waarop je de A-master hebt toegepast? De lijnen van de A-master moeten gewoon in alle gevallen zichtbaar blijven.

Het zou me heel erg helpen als iemand het weet!

Alvast bedankt. Groetjes Mirjam

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: [informatica] adobe indesign a-master probleem

Dit kun je instellen bij Edit --> Preferences --> Grids, en dan het vinkje bij 'Grids in back' weghalen.
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Reageer