Econometrie - doing the impossible

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 14

Econometrie - doing the impossible

Beste mensen, ik weet niet waar ik deze vraag anders op dit forum zou moeten stellen aangezien het niet specifiek ingaat op economie maar meer een studie dilemma.

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen:

Ik heb een bachelor diploma in de informatica. Ik wil een master gaan doen maar ik zit te denken om een compleet andere richting in te gaan.

Econometrie, een zeer wiskundige studie die totaal niet aansluit op mijn bachelor. + dat ik bij informatica niet veel wiskunde gehad heb.

Mijn andere keuzes vielen op een studie natuurkunde, wiskunde of sterrenkunde. Erg vreemd zou je zeggen maar ik heb altijd al een passie gehad voor zeer exacte studies ondanks mijn gebrek aan oefening (wellicht ook skils) maar tot nu toe heb ik een technische studie zoals informatica met 2 vingers in mijn neus afgerond terwijl iedereen mij afraadde om een exacte studie te doen.

Daarom zit ik nu met een probeem, ik kan niet meer luisteren naar wat 'iedereen' te zeggen heeft aangezien 'iedereen' het tot nu toe heeft mis gehad. maar ik wil ook geen foute/naive keuze maken van een studie die 100% zeker boven mij niveau ligt.

Toch mijn vraag, is inzet/motivatie en redelijk wat technische voorkennis genoeg om een studie als econometrie te halen?

Berichten: 8.614

Re: Econometrie - doing the impossible

Ik ben niet op de hoogte van de vereisten van de studie, maar naar mijn mening zijn tomeloze inzet en motivatie voldoende om eender welke studie tot een goed einde te brengen
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 481

Re: Econometrie - doing the impossible

Leg eerst even uit hoe je op econometrie bent gekomen? Waarom niet wiskunde of natuurkunde? Maak anders een afspraak of vraag rond aan de verschillende opleidingen om echt te weten of het je wat lijkt?

Zo ja, dan zou het opzich je moeten lukken.
Procrastination is like masturbation; it's all fun and games till you realize you just **** urself..

Correct me if I'm wrong.

Reageer