[fysica] rendement motor

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 39

[fysica] rendement motor

Beste,

Ik heb een vraag over het rendement van een motor.

Stel we hebben een motor 10kW, en een drive van 8kW. Het totaal rendement van Drive EN motor= 0.87

Als de Motor op zijn maximummbeslating ( 100%) draait op een net van 70Hz Hoeveel is de totaal rendement dan?

Ik kwam uit op 1, Klopt dit eigenlijk? Kan dit kloppen toch 0.87 ( motor en drive) * 100( max beslating)= 87%???? of is dit fout??

of is het gewoon rendement totaal= 1(100%).1(100%)=1

Let me know please...

Berichten: 2.746

Re: [fysica] rendement motor

Lijkt me een rare vraag.

Als ik het zo zie, zou ik zeggen dat het gewoon die 83% is uit je gegevens. die frequentie en die 100% belasting doen er voor niets toe.

Berichten: 39

Re: [fysica] rendement motor

stoker schreef:Lijkt me een rare vraag.

Als ik het zo zie, zou ik zeggen dat het gewoon die 83% is uit je gegevens. die frequentie en die 100% belasting doen er voor niets toe.
We hebben een motor van 5 kW. De drive is 7kW.

Een totaal rendement van drive + motor is 0.82.

Stel De motor is nu op zijn maximumbelasting(100%), en aangesloten op een net met een frequentie van 70 Hz. Hoeveel is het vermogen van de last en het verlies aan vermogen.

Last en vermogen kan ik berekenen geen probleem. Maar wat is zijn totaal rendement? Ik heb 1 klopt dit?

want 70Hz/50Hz=max belast 100%

totaal rendement is= 0.82.100=82%

Maar het zou en moeten 1 uitkomen.

1.100%.1.100%=1

Klopt dit wel? grtzzz

Berichten: 39

Re: [fysica] rendement motor

Mark mendez schreef:We hebben een motor van 5 kW. De drive is 7kW.

Een totaal rendement van drive + motor is 0.82.

Stel De motor is nu op zijn maximumbelasting(100%), en aangesloten op een net met een frequentie van 70 Hz. Hoeveel is het vermogen van de last en het verlies aan vermogen.

Last en vermogen kan ik berekenen geen probleem. Maar wat is zijn totaal rendement? Ik heb 1 klopt dit?

want 70Hz/50Hz=max belast 100%

totaal rendement is= 0.82.100=82%

Maar het zou en moeten 1 uitkomen.

1.100%.1.100%=1

Klopt dit wel? grtzzz
Jan van de velde( moderator) Mag ik aub de oefening opnieuw ingeven met een foto derbij. Ik heb heel de dag de oefening uitgewerkt en heb nu een print screen van genomen. Mag het hier terug of mag ik een nieuwe topic openen? met vriendelijke groeten

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

Re: [fysica] rendement motor

Ga beter hier verder zolang het over hetzelfde gaat.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 39

Re: [fysica] rendement motor

Ja het gaat over dezelfde vraag eigenlijk.

Beste ik heb dit eens uitgewerkt Kunt u eens nakijken of het wel klopt? zo niet wat ik heb dan fout gemaakt?

met vriendelijek groeten
Bijlagen
rendement.JPG
rendement.JPG (48.29 KiB) 236 keer bekeken

Reageer