Wikpedia editen als onderdeel van het studeren

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 145

Wikpedia editen als onderdeel van het studeren

Ik lijk dingen veel beter te onthouden als ik ze op wikipedia zet, voor zover het er nog niet staat (op de Nederlandse versie is dit vaak het geval), want dan is het zaak het onderwerp ook echt goed te begrijpen. Ik was dus benieuwd, zijn er meer mensen die dit wel eens doen?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Wikpedia editen als onderdeel van het studeren

Nee, nooit. Dan schrijf ik zaken die ik niet helemaal begrijp liever even (voor mezelf) uit.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 145

Re: Wikpedia editen als onderdeel van het studeren

Nu ja, ik schrijf alleen dingen op die letterlijk in University Physics staan, dus ik verzin er zelf niets bij. Ik begrijp en onthoud het nadien echter wel een stuk beter.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Wikpedia editen als onderdeel van het studeren

Ah zo. Als het werkt, waarom niet. Wel bron vermelden he ;)

De Nederlandse Wikipedia is inderdaad op veel plaatsen nog erg incompleet.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Wikpedia editen als onderdeel van het studeren

Lijkt me niet zo'n gek idee: jij leert er beter door en ondertussen geraakt wikipedia verder uitgebreid ;)
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 12.262

Re: Wikpedia editen als onderdeel van het studeren

De Nederlandse Wikipedia is inderdaad op veel plaatsen nog erg incompleet.
Gebruikt iemand dat uberhaupt?

Het enige dat ik daar ooit zoek zijn dingen die specifiek op nederland betrekking hebben. Wat dat betreft vind ik het eigenlijk jammer dat ze het ding hebben verdeeld in talen in plaats van in landen. Vooral onhandig wanneer een taal in meerdere landen gesporken wordt (bijv nederland en vlaanderen) en dan weer apart vermeld moet worden wat waarop betrekking heeft.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Wikpedia editen als onderdeel van het studeren

Ik lijk dingen veel beter te onthouden als ik ze op wikipedia zet, voor zover het er nog niet staat (op de Nederlandse versie is dit vaak het geval), want dan is het zaak het onderwerp ook echt goed te begrijpen. Ik was dus benieuwd, zijn er meer mensen die dit wel eens doen?


Je bent dan actief bezig met de stof. Dat is dus beter dan passief een boek lezen. Ikzelf leer ook het beste door actief dingen op te schrijven. Wel op gewoon papier en niet op wikipedia.
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Berichten: 2.746

Re: Wikpedia editen als onderdeel van het studeren

Ik gebruik de Nederlands en Engelse versie ongeveer even veel. Het hangt er wat vanaf.

En soms de Duitse versie, en heel soms de Franse.

Gebruikersavatar
Berichten: 689

Re: Wikpedia editen als onderdeel van het studeren

Benm schreef:
Phys schreef:
De Nederlandse Wikipedia is inderdaad op veel plaatsen nog erg incompleet.
Gebruikt iemand dat uberhaupt?
Juist daarom zijn zaken zoals het werk van Lapzwans juist zeer gewenst en geaprrecieerd!

Denis
"Her face shown like the sun that I strived to reach."

Gebruikersavatar
Berichten: 92

Re: Wikpedia editen als onderdeel van het studeren

Ik lijk dingen veel beter te onthouden als ik ze op wikipedia zet, voor zover het er nog niet staat (op de Nederlandse versie is dit vaak het geval), want dan is het zaak het onderwerp ook echt goed te begrijpen. Ik was dus benieuwd, zijn er meer mensen die dit wel eens doen?


heb je een voorbeeld van een lemma (artikel) die je hebt ingevoerd in de Nederlandse wikipedia
I'm willing to admit that I may not always be right, but I am never wrong

-Samuel Goldwyn-

Berichten: 28

Re: Wikpedia editen als onderdeel van het studeren

stoker schreef:Ik gebruik de Nederlands en Engelse versie ongeveer even veel. Het hangt er wat vanaf.

En soms de Duitse versie, en heel soms de Franse.


Dat je de Nederlandse versie gebruikt zeg! Er staat zoveel niet op de Nederlandse versie, wat bijvoorbeeld wel op de Engelse versie staat. Iemand zou die dingen eens moeten vertalen in het Nederlands... Ik zal er maar eens werk van gaan maken...
-[center]Cogito ergo sum-[/center]

Reageer