Militair geheim?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 270

Militair geheim?

Beste wsf-ers.... ik wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsten dus vandaar hier in het cafe.

Mijn opa en oma (uiterst geloofwaardige mensen, anders zou ik ze niet aanhalen, zoals m'n andere opa en oma) wonen al hun hele leven in bergambacht en hebben me laatst verteld dat er vroeger, rond (niet tijdens)/grotendeels na de tweede wereld oorlog een weg werd aangelegd van schoonhoven naar Rotterdam-zuid. Mijn opa en vrienden hebben hier ook aan meegewerkt, en die vertelt dat recht onder de weg, het gehele traject, een tunnel is aangelegd. Het verhaal wat naar buiten werd gebracht week echter hiervan af, dat was namelijk dat het een proef betrof waarbij bij een weg voor het eerst geheid zou worden in de polder, en dat het daarom zo'n enorme onderneming was.

Nu ging ik dit opzoeken op internet maar er valt ook niets over te vinden. Er was in totaal 1 site waar stond dat er bakken onder de weg liggen van anderhalve meter diep, maar ik weet niet meer welke, en dat had ook een andere verklaring.

Als ik in google earth kijk is zowel een deel van schoonhoven als een deel van de waalhaven (in rotterdam) gescrambeld, onduidelijk gemaakt, zodat je het niet kan zien. In schoonhoven omdat er (ook volgens m'n opa) een hele tijd een speciale satteliet heeft gestaan die zwaar gecodeerde berichten van allerlei hoge presidenten/ambtenaren ter wereld doorgaf.

ik vraag me af.............. weet iemand hier meer van?

wat zou er kunnen spelen?
Niemand is slim genoeg om z'n eigen domheid te bevatten.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Militair geheim?

Er was een satelliet grondstation (iets heel anders dan een satelliet) van de Navo, that's all. Wel een iets andere periode (1972-2005).
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer