Welke persoonlijke factoren bepalen sales succes?

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 27

Welke persoonlijke factoren bepalen sales succes?

Natuurlijk markt, product en concurrentie bepalen dit ook. Toch zijn er ook verschillen tussen de verkopers onderling

binnen 1 bedrijf en markt. Er zijn blijkbaar persoonlijke factoren die dit bepalen. Maar welke en in welke mate?

1. Graag uw ik je mening weten.

2 In het kader van mijn studie MSc Managementwetenschappen aan de Open Universiteit wil ik ook nader gaan onderzoeken of en hoe bepaalde factoren het succes van een salespersoon beïnvloeden.

Ik heb hiervoor een conceptueel model opgesteld van mogelijke verbanden dat ik nu middels een kwantitatieve onderzoek ga onderzoeken. Het bestaat uit een enquête van 46 vragen. Het duurt een paar minuten om in te vullen. Ik heb voor 16 juni minimaal 50 respondenten nodig.

Als je aan het onderzoek wilt meedoen graag!

Enige ervaring zelf als sales of in de commercie is wel gewenst om dit goed te kunnen invullen. ;)

Voor de liefhebbers: ik zal een meervoudige regressie analyse gaan uitvoeren met zo'n 6 variabelen. Door eliminatie van de niet significante factoren hoop ik een mooi verband te destilleren.

Bedankt alvast voor het meedoen! :P

Berichten: 69

Re: Welke persoonlijke factoren bepalen sales succes?

Bij mijn stagebedrijf zijn het vooral de verkopers met charisma en inlevingsvermogen in de klant, welke de vette bonussen binnenhalen...

Maar ik denk dat je daar al aan gedacht had. =)
Toch?

Berichten: 27

Re: Welke persoonlijke factoren bepalen sales succes?

Bij mijn stagebedrijf zijn het vooral de verkopers met charisma en inlevingsvermogen in de klant, welke de vette bonussen binnenhalen...


Het interessante is dat dit dus slechts een paar factoren zijn. Ik wil niet te veel verklappen, anders beïnvloed ik de resultaten, er zijn natuurlijk meer factoren. Je mag wat mij betreft het onderzoek eens samen of voor die mannen invullen. let eens op de punten waar ze minder hoog op scoren. En waarom die dan in jullie geval minder een rol spelen voor succes.

Berichten: 1.425

Re: Welke persoonlijke factoren bepalen sales succes?

Je zou eigenlijk moeten weten hoe succesvol de respondenten zijn. of lees je dit af uit de antwoorden?

Heb je trouwens de betaalde versie of de gratis versie van surveymonkey.com gebruikt?

Wel een nuttige site voor een enquete
and theres nothing left worth knowing

And its time you should be going



While you see a chance take it

Berichten: 27

Re: Welke persoonlijke factoren bepalen sales succes?

Adpruys schreef:Je zou eigenlijk moeten weten hoe succesvol de respondenten zijn. of lees je dit af uit de antwoorden?

Heb je trouwens de betaalde versie of de gratis versie van surveymonkey.com gebruikt?

Wel een nuttige site voor een enquete
1. Ik ga niets verklappen over hoe ik het onderzoek op opgebouwd anders zou ik het beïnvloeden:) Ik zal het over een paar weken verder uit de doeken doen.

2. Ik gebruik de betaalde versie van s.monkey. Hierdoor kan ik meerdere vragen stellen. Na een maand kan je er al weer vanaf, dus is het relatief goedkoop.

Reageer