Electrische scootmobiel

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1

Electrische scootmobiel

OK, hier mijn vraag:

ik bezit een scootmobiel,

merk: Fortress Giant NLX-12 (Discontinued)

er zit een controller-begrenzer in, waarop een D-9 Serial port.

zelf heb ik een redelijke, maar peperkte kennis van electronica,

ik vraag mij dus af, of het mogelijk is, mijn snelheid zodanig te manipuleren,

van: 12Km/u, naar b.v. 17 tot 20 Km/u ?

De voornamelijke reden, ik kan mijn hollandse herder, bij het uitlaten, net niet laten rennen,

wat hij graag doet, toen ik recent, nog kon fietsen.

dit is wat frustrerend, voor mij, en de hond. ;)

wie kan mij verdere informatie geven, of is evt bereid, dit voor mij te bewerkstelligen ???

ik heb mij blauw gezocht, op internet, maar het lijkt of alle info hieromtrent, is af-geschermt !

als iemand hier antwoorden op heeft, dan hoor en lees ik het graag.

met vr, groet: reier.

Berichten: 388

Re: Electrische scootmobiel

Dat wordt slopen... Een kant-en-klare oplossing is er niet tenzij iemand zo mod gepubliceerd heeft op het internet, maar ik ga er van uit dat jij dat opzoekwerk zelf gedaan hebt. Overigens zie ik niet in waarom iemand er ooit op zou komen zo een ding te gaan modden, 12 km/h is al snel zat voor die oudjes (met alle respect). Vandaar dat ik de kans op een bestaande mod zeer klein acht.

Wat moet er nu gebeuren... Uitzoeken hoe de aansturing van dat beest werkt, wat motor zit erin, hoe wordt die motor aangestuurd. Is het een controller of een regelaar. In dat laatste geval kan je het terugkoppelcircuit proberen te modden. Is het gewoon een "loslopende" controller (dus geen terugkoppeling) dan denk ik dat je een probleem hebt. Het zal er dan aan liggen als deze hard- of softwarematig is uitgevoerd. Als het hardware is kan je waarschijnlijk de instellingen modden door de instelweerstanden en condensatoren aan te passen. Als het software is, wordt de kans om iets met succes te kunnen wijzigen nog eens kleiner.

Let hierbij wel op dat dit een ruwe benadering is. Eens de print bloot ligt kunnen de componenten opgezocht worden om aldus een kleine studie te doen om de werking te achterhalen. Dit wordt dus iets meer werk dan een middagje solderen en de kans op succes is niet gegarandeerd.

Edit:

Dit is overigens niet echt het juiste forum om zoiets te vragen. Zoiets is meer voor Circuits-Online of een ander elektronica forum waar de praktische kant centraal staat.

Reageer