Koeling en flowing met r407 of r408?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 17

Koeling en flowing met r407 of r408?

dag iedereen,

ik zoek volgende opstelling te maken, enkel ben ik niet huis in Chemie in het algemeen, maar ik experimenteer en knutsel wel graag.

het koelblok dat je ziet staan in schema zal ongeveer een vierkant zijn van slechts 6x6cm en de kamer waar het vloeistof door zal gaan ongeveer lxbxh 5cmx5cmx5cm.

er komen dan een soort van in en uitlaapoorten op waar de speciaal voorziene darmen op kunnen gemonteerd die tegen deze vloeistof kunnen.

maar binnen dit concept heb ik een heel belangrijke vraag: deze koelvloeistof, (bvb bij een tank van enkele liters, half gevuld met R407 of R408) circuleert de vloeistof uit zichzelf of zet die zich gewoon vast in de kamer van het koelelement?

indien zo, hoe kan ik dit dan oplossen?

graag simpele en geen dure solutions.

het blokje zal iets koelen, de onderkant dan, dat heel vlak zal aangeslepen worden, dat op zich, zonder koeling toch makkelijk 70 a 80 graden celcius kan worden.

ik zie uit naar jullie raadgevingen en bevindingen.

picture

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.168

Re: Koeling en flowing met r407 of r408?

Het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp er niets van.

Wat koelt nou eigenlijk wat? Is het de bedoeling dat de vloeistof uit het vat het koelblok koelt of andersom?

Verdampt de R407 of R408 gedeeltelijk? En hoe wordt het dan weer gecondenseerd?

Waarom sluit je wat je koelen wilt niet simpel aan op een waterkraan?
Hydrogen economy is a Hype.

Berichten: 2.746

Re: Koeling en flowing met r407 of r408?

ik ook niet, en het lijkt me ook geen scheikunde.

Berichten: 17

Re: Koeling en flowing met r407 of r408?

mijn excuses dat ik niet zo onderlegd ben zoals vele onder u dat wel zijn.

het is de bedoeling dat voornamelijk het koelblokje constant onder de koelvloeistof zit, en water is uitgesloten daar ik dit al heb uitgeprobeerd, koeleigenschappen waren zelfs slechter dan werken met een fan om het onderdeeltje af te koelen.

het betreft eigenlijk een koleblok dat ik wil monteren op mijn CPU (processor) in mijn computer.

hopelijk hebben jullie nu een beter beeld van mijn vraag.

groeten

Berichten: 2.746

Re: Koeling en flowing met r407 of r408?

heb je al eens rondgekeken op fora en sites over vloeistofgekoelde pc's?

Berichten: 17

Re: Koeling en flowing met r407 of r408?

jawel, heel veel, maar dat gaat dan meer naar extreme koeling toe, het overclocken met stikstof dan voornamelijk, maar dat zijn mijn intenties niet.

ik zoek zelf iets te ontwikkelen waardoor mijn cpu heel goed gekoeld wordt en de levensduur van deze ook ten goede komt.

Reageer