Je weet niet wat je wilt

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 3.135

Je weet niet wat je wilt

Hoe kan het dat je niet van plan was te gaan winkelen, vervolgens toch gaat en bovendien met vier nieuwe broeken thuiskomt? Blijkbaar wilde je wel graag winkelen, zonder dat je dat bewust doorhad. Mensen kan je, zonder dat ze het door hebben, motiveren door woorden in korte flitsen op een scherm te laten zien. Het lukt echter alleen als het geflitste gedrag aansluit bij behoeftes en als het gedrag als positief wordt ervaren.


Lees meer ... Universiteit Utrecht
Heb je interesse in journalistiek? Wij zoeken versterking! Speurwerk, deel van het team, meer weten: klik.

Berichten: 2.504

Re: Je weet niet wat je wilt

Doet me denken aan die Coca Cole reclames die ze midden jaren 70 in de cinema toonden net voor de film begon. De verkoop van Coca Cola tijdens de pauze nam aanzienlijk toe.
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Gebruikersavatar
Berichten: 347

Re: Je weet niet wat je wilt

Doet mij denken aan een frase uit Blackadder (de 1e wereldoorlog serie). Atkinson beweerde dat de reden voor het voeren van deze oorlog was, dat het simpelweg te veel moeite zou kosten om het niet te doen.


Als ik (enigszins) dorst heb, en ik wordt er door reclame of voorbeeld aan herinnerd dat er zoiets als cola bestaat dan ga ik me al inbeeldden hoe het smaakt, hoe ik het kan kopen enz. Voor veel mensen zal het op dat punt wellicht te veel moeite zijn om hun gedachten nog in een andere richting te laten gaan en andere drink opties te overwegen en laten zich er gewoon door meevoeren.


Mensen hebben vrije wil en zijn geen robots, maar veel mensen vinden het robotje spelen wel de easy way. En dat heeft, vermoed ik, zijn directe ondergrond in veel problemen op de wereld.

Reageer