Toch een wetenschappelijke cyclus

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 17

Toch een wetenschappelijke cyclus

Van zijn eeuwige toekomst leert de mens dat hij alleen maar dood of levend kan zijn.En omdat hij of zij niet al altijd geleefd heeft was hij of zij daarvoor dus dood.Dus weet men dat de mens van dood naar levend gaat en van levend terug naar dood.Dat is wetenschappelijke realiteit en dus kan men vanuit het realistische wetenschappellijke standpunt stellen dat dit een wetenschappelijke cyclus is.Dan leer je nog ééns wat bij zeggen de wetenschappers dan.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: Toch een wetenschappelijke cyclus

En omdat hij of zij niet al altijd geleefd heeft was hij of zij daarvoor dus dood


Ik denk het niet. In deze optiek zou je zeggen dat je pas begint met bestaan als je geboren wordt, daarvoor was je nog niet, dus was je ook niet dood.

Ik deel zelf deze gedachtenrichting niet.

Re: Toch een wetenschappelijke cyclus

Syd,de man die van zijn eigen eeuwige toekomst weet dat een mens nog iets anders kan zijn dan levend of dood.Maar wat als we even mogen vragen?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: Toch een wetenschappelijke cyclus

Syd,de man die van zijn eigen eeuwige toekomst weet dat een mens nog iets anders kan zijn dan levend of dood.Maar wat als we even mogen vragen?


Kun je die zin nogmaals formuleren?

Berichten: 73

Re: Toch een wetenschappelijke cyclus

Ik ben akkoord met Syd...

De definitie van "dood" zoals gegeven door onze prof dierkunde (en waar ik mij perfect in kan vinden): "dood is het irreversibele verlies van communicatie op de hoogste graad van compartimentatie"

Dood gaat dus om een verlies, maar als je nog niet geboren bent (of verwekt, is hier mss een betere uitdrukking) wat kan je dan al verloren zijn?
It's been said that everything in the universe is fundamentally composed of energy.Since energy cannot be created or destroyed,some speculate that living beings never truly die.Their life energy is simply returned to the universe in its simplest form.

Gebruikersavatar
Berichten: 115

Re: Toch een wetenschappelijke cyclus

Ik ben het hier ook mee eens. Immers om dood te kunnen gaan moet je eerst geleefd hebben. Leven ontstaat in de baarmoeder en stopt op een zeker moment. Voor het begin in de baarmoeder bestond deze mens als zodanig niet, maar misschien wel gefragmenteerd als moleculen, elk aanwezig in iets anders.
Syd,de man die van zijn eigen eeuwige toekomst weet dat een mens nog iets anders kan zijn dan levend of dood.Maar wat als we even mogen vragen?
Merk op: levend, dood of levenloos. Dit laatste dus. De aarde kun je zien als een legodoos met moleculen als legostenen. De mens voordat deze bestond is dus gewoon nog niet gebouwd, dus niet als zodanig aanwezig en je kunt dus niet spreken over de 'toestand'van deze mens voor het leven, want deze mens was er nog niet.

Als je nog iets toe te voegen hebt na je laatste bericht, gebruik dan de edit-knop rechtsboven het bericht, dat houdt het wat netter. :shock:

Syd
aha!

Reageer