Led achterlicht in brommer.

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 4

Led achterlicht in brommer.

Hallo,

Ik heb een brommer, namelijk een Yamaha Tzr50 uit 2008.

Het is een brommer met een normaal achterlicht met daarin een lampje, er zit een 12 volt accu in.

Nu wil ik er graag een LED achterlicht in maken, omdat dit er mooier uitziet naar mijn mening.

Ook is het de bedoeling dat hierin de knipperlichten verwerkt zijn.

Ik heb eigenlijk alleen nog hulp nodig met een goed schema te maken voor de LED's.

het is de bedoeling dat het eruit komt te zien zoals het filmpje hieronder:

Klik hier voor het filmpje

Ik heb al een begin gemaakt met het schema, ik ben er alleen niet zeker van of het klopt.

http://img407.imageshack.us/img407/8613/scheman.jpg

Het zou dus zo moeten zijn, dat de onderste twee rijtjes rode leds altijd aan staan,

en de bovenste 2 het remlicht zijn.

En de witte rondjes stellen de knipperlichten voor.

Alvast bedankt,

Dirk

Gebruikersavatar
Berichten: 1.292

Re: Led achterlicht in brommer.

je kunt dan blijkbaar niet afzonderlijk Links of Rechts laten pinken?

Was dat de bedoeling?

Berichten: 4

Re: Led achterlicht in brommer.

Mijn fout, Er komt een kabel voor de linker knipper en een voor de rechter.

Aangepast:

Afbeelding

Kloppen de weerstanden? want ik wil vanavond mijn ledjes gaan bestellen en moet daarom even weten of die genoeg zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Led achterlicht in brommer.

Hoi Dirk1234, en welkom op het WetenSchapsForum.

Zoals je misschien wel weet, heeft bijna elk forum een zoekfunctie, waarin je kunt zien of je vraag al een keer behandeld is hier op WSF. Als je dat had gedaan, had je een topic kunnen vinden wat als volgt begint:
Ik heb een brommer met 12V wisselstroom (zonder accu). Ik heb mbv dit forum ook een gelijkrichter kunnen maken (bedankt daarvoor!, is goed gelukt). Dus waar nodig is zou ik gelijkstroom kunnen krijgen (12V)

Maar nu mijn vraag:

Ik wil een achterlicht maken met allemaal ledjes. In een vierkant ofzo.

Die moet ik dan denk ik allemaal in parallell zetten omdat ze dan allemaal 12V krijgen. Sowieso moet ik dan denk ik die gelijkrichter er tussenin bouwen omdat ledjes alleen gelijkstroom kunnen krijgen. Maar nu wil ik ook mijn remlicht (bovenste rij van dat vierkant met ledjes moet dat worden) in het achterlicht verwerken. En ook verticaal nog paar ledjes (oranje) dat moeten mijn knipperlichten worden.
Omdat ik de kwaaiste niet ben, zal ik naar dat topic even een linkje plaatsen (klik hier!!). Het lijkt me dan ook raadzaam dat je dat topic even doorneemt, en eventuele vragen die je dan nog hebt, daar stelt (dan blijft alles lekker overzichtelijk bij elkaar).
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 4

Re: Led achterlicht in brommer.

Dat topic heb ik ook al doorgelezen en gezien.

Maar ik dacht ik maak een nieuwe, omdat de ts in dat topic een veel ingewikkelder schema/plan heeft voor zijn achterlicht.

Maar ik wil ook gerust mijn vraag stellen in dat topic als dat de bedoeling is,

Excuses, ik was hier nog niet bekend!

Mvg,

Dirk

Reageer