Drinkwater

Moderators: jkien, Xilvo

Gesloten
Berichten: 3

Drinkwater

Als je drinkwater maakt door verdamping is het in principe zuiver water. De osmotische waarde is dan niet gelijk aan die van normaal drinkwater (geen kalk e.d.). Kan het gezondheid problemen geven als iemand dit water langere tijd achter elkaar gebruikt als drinkwater?

Berichten: 12.262

Re: Drinkwater

Dat zal neerkomen op een gelijkaardige discussie als die rond het drinken van demi-water. In principe kan het geen kwaad, tenzij je om een of andere reden via voeding ertreem weinig mineralen als caclium en magnesium binnen krijgt.

Overigens kan ik me geen praktische situatie voorstellen waarbij het niet-destilleren van dat water gezonder zou zijn, ik stel me zo voor dat het voor gebruik is in situates waar veilig (kraan) water niet voorhanden is?
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Drinkwater

We gaan hier verder.

-slotje-
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 3

Re: Drinkwater

Het belangrijkste vind ik dat het geen kwaad kan. Anders zullen er mineralen toegevoegd moeten worden en dan is de vraag hooguit welke mineralen hebben nut of dragen bij aan de gezondheid. Zou je overigens ook een manier weten om dit feitelijk te onderbouwen?

Het is inderdaad bedoeld voor gebieden waar schoon drinkwater niet voorhanden is. Nu is dit een ruim begrip. Neem Ghana, dit land is al ruim vijftig jaar stabiel. De hoofdstad Accra heeft een drinkwaternet maar omdat het belastingstelsel niet op orde is betaald niemand ervoor. Om de kosten te dekken krijgen twee wijken nu geen water meer. Dit water wordt verkocht aan Coca Cola die het bottelt, in Ghana en voor ongeveer 'n Euro per fles weer verkoopt (het jaarinkomen is daar geloof ik gemiddeld 401 Euro). Kortom in het grootste gedeelte van het continent is geen schoon betaalbaar drinkwater voor handen.

Gesloten