Bericht in "de morgen" over noord korea.

Moderator: Rhiannon

Berichten: 76

Bericht in "de morgen" over noord korea.

Deze morgen stond er in de krant een bericht over Noord-Korea.

Geesteszieken en politieke gevangenen zouden gebruikt worden als proefkonijnen voor chemische en biologische wapens.

Ze zouden mosterdgas, antrax en cholera hebben.

Wat moet ik daar van denken?

Is dit propaganda om een excuus te hebben voor de VS of een andere grootmacht om Noord-Korea binnen te vallen?

Of is het gewoon waar?

Het lijkt zodanig op het bezighoud van de nazi's 70 jaar geleden dat ik een beetje twijfel over de betrouwbaarheid.

(waar of niet, ik ben niet zo'n voorstander van de dingen waar Noord-Korea zich mee bezighoudt, begrijp me a.u.b niet verkeerd.)

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Bericht in "de morgen" over noord korea.

Ik ben eigenlijk een beetje bang dat het waar is =D>

Je hoort dit soort verhalen uit talloze bronnen. Buitenlanders die daar zijn geweest en zaken hebben gedocumenteerd (voor zover uberhaupt mogelijk, wat ook geen best teken aan de wand is), vluchtelingen, en het overduidelijke gebrek aan respect voor menselijkheid van de regering daar (mensen laten verhongeren en creperen, niet of pas veel te laat willen erkennen dat er een ramp heeft plaatsgevonden met alle slachtoffers van dien).

Bovendien is er niets wat het tegenovergestelde impliceert, behalve wat magere, overduidelijk bij elkaar gelogen staatspropaganda van Noord-Kora zelf.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Berichten: 28

Re: Bericht in "de morgen" over noord korea.

Ik ben eigenlijk een beetje bang dat het waar is =D>
Daar ben ik ook bang voor. Er zijn verschillende voorbeelden in de geschiedenis van waar landen in oorlog, of in dreiging van oorlog toe in staat zijn, bijv. Unit 731 in Japan, ten tijde van WOII.

Mocht dit echt waar zijn, en daar lijkt het wel op, dan zouden we in de toekomst een groot probleem kunnen krijgen.

Want Noord-Korea lijkt er niet voor terug te deinsen om de mensenrechten te schenden om chemische en biologische wapens te testen en eventueel in de toekomst te gebruiken. Als een land daar toe in staat is wordt het oppassen geblazen...
-[center]Cogito ergo sum-[/center]

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Bericht in "de morgen" over noord korea.

Er komt maar weinig informatie uit Noord-Korea, en de journalisten die er naar toe gaan worden om de tuin geleid. de horror informatie komt dus van vluchtelingen die natuurlijk niet altijd erg betrouwbaar zijn.

Maar wat ik wel geloof is dat er een groot deel van de bevolking in concentratiekampen worden gehouden. Het is daar erg 1984, als je verkeerd denkt, kun je aan worden gegeven door een bekende en verdwijn je in een kamp. Zo krijg je de bevolking klein.

Iets van 100 families leven in weelden in N-Korea, de rest moet gras eten.

Berichten: 12.262

Re: Bericht in "de morgen" over noord korea.

Als een land daar toe in staat is wordt het oppassen geblazen...


Of gepast opblazen? =D>
Victory through technology

Berichten: 28

Re: Bericht in "de morgen" over noord korea.

Of gepast opblazen? =D>


Beide
-[center]Cogito ergo sum-[/center]

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Bericht in "de morgen" over noord korea.

Het gaat hem meerbepaald over Im Chun-yong, de voormalige commandant van de Noord-Koreaanse elitetroepen die het bericht bekend maakt. Hij wist het al jaren, maar zegt het nu pas. Het zou hem dus gaan over praktijken die zich een tiental jaren geleden voordeden. De vraag is niet alleen:

a) Of het wel waar is, en b) of die praktijken zich nu nog voordoen.
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Berichten: 185

Re: Bericht in "de morgen" over noord korea.

Zelfs als de meest positieve berichten over Noord Korea waar zouden zijn, dan vind ik het nog een verre van sympathiek land. Maar bedenk wel dat vrijwel alle mogelijke biologische, chemische en nucleaire wapens al door de VS op mensen zijn getest. Wat ze daar nog in de arsenalen hebben liggen wat eigenlijk volgens internationale verdragen vernietigd had moeten zijn, dat wil je ook niet op je bordje.

Over de VS lekt zo van tijd tot tijd wel eens wat uit, van de meeste landen weten we erg weinig zeker...

Noord Korea is in elk geval niet schijnheilig, die heeft die internationale verdragen nooit getekend.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Bericht in "de morgen" over noord korea.

Nog zo'n raar iets in N-Korea: traffic ladies:

<object width="425" height="350"></param></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Bericht in "de morgen" over noord korea.

Maar bedenk wel dat vrijwel alle mogelijke biologische, chemische en nucleaire wapens al door de VS op mensen zijn getest.
Dat vind ik een vrij zware uitspraak om zomaar te poneren. Heb je daar betrouwbare bronnen naar?
Wat ze daar nog in de arsenalen hebben liggen wat eigenlijk volgens internationale verdragen vernietigd had moeten zijn, dat wil je ook niet op je bordje.
Momenteel gebeuren er wel onderhandelingen met o.a. Rusland om het kernarsenaal te verkleinen.
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Berichten: 185

Re: Bericht in "de morgen" over noord korea.

Dat vind ik een vrij zware uitspraak om zomaar te poneren. Heb je daar betrouwbare bronnen naar?
http://www.youtube.com/watch?v=94ZWE8qxiAg...feature=related

http://books.google.nl/books?id=adI-6jRDip...t&resnum=14

http://212.58.226.17:8080/1/hi/health/142335.stm

http://en.wikipedia.org/wiki/Human_subject...e_United_States

en zo kan ik nog heel lang doorgaan. Sorry, het land van de onbegrensde mogelijkheden werkt in goede en slechte richtingen...
Momenteel gebeuren er wel onderhandelingen met o.a. Rusland om het kernarsenaal te verkleinen.
Voor zover mij bekend uitsluitend tussen VS en Rusland. SALTI en II zijn alweer accoorden uit de tijd van Ronald Reagan. Het SORT accoord uit 2002 stelt uitsluitend dat beide partijen tussen de 1700 en 2200 "fully deployed warheads" mogen hebben. Wat ze partly deployed of easily deployable mogen hebben staat niet genoemd, evenmin als wat er wordt verstaan onder warheads. Waarmee het in feite een stap terug is ten opzichte van SALT II...

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Bericht in "de morgen" over noord korea.

Geen enkele van die links is een direct bewijs van de Amerikaanse regering die mensen gebruikt voor het testen van chemische of nucleaire massavernietigingswapens met het doel om die mensen te doden.

Voor chemische MVW's is er geen enkel bewijs. Voor nucleaire wapens is er bewijs dat er mensen aanwezig waren bij een atoombom proef.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Bericht in "de morgen" over noord korea.

Die links zijn inderdaad geen direct bewijs dat de VS mensen als proefkonijn gebruikt. Eén van jouw links gaat zelfs gewoon over vrijwilligers, iets wat we hier ook veelvuldig doen (mensen worden een smak geld betaald om medicijnen te testen, ik zie deze oproepen elke dag in de krant). Uiteraard goedgekeurd door een ethische commisie.

Een direct bewijs dat Noord Korea gevaarlijke testen doet op gehandicapte mensen hebben we ook niet, enkel de getuigenis van Im Chun-yong.
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Gebruikersavatar
Berichten: 19

Re: Bericht in "de morgen" over noord korea.

Is dit propaganda om een excuus te hebben voor de VS of een andere grootmacht om Noord-Korea binnen te vallen?
nee, ik denk dat ze gewoon de niet-kapitalistische systemen in zwart daglicht willen bregen, meer niet, en verder economische sanctie kan handig zijn, plus het land isoleren. Er werd ook gezegd dat Noord-Korea van plan is om nucleair technologie naar Myanmar te exporteren wat eigenlijk de kloof tussen de VS en dat land groot maakt, maar het land gaan aanvallen gaat niet gebeuren, tenzij VS in Noord-Korea vrienden in de juiste plaats heeft zoals er met Irak is gebeurd, Afghanistan was gemakkelijk omdat dit land reeds kapot was met 3 eeuwen oorlog, maar in Irak hadden ze goede vrienden in de juiste plaats in de regering en het leger and so on, plus het feit dat de risico te groot is.
'Anticipate charity by preventing poverty' (Mimoun Rambam)

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Bericht in "de morgen" over noord korea.

Mimoun schreef:nee, ik denk

Er werd ook gezegd

maar het land gaan aanvallen gaat niet gebeuren

Afghanistan was gemakkelijk

plus het feit dat de risico te groot is.
Dat is je mening en goed om die te horen maar is die ergens op gebaseerd? Je post hangt aan elkaar van de stellingen en aannames zonder fundering. Heb je zo'n dikke vinger in de Amerikaanse pap dat je zeker weet dat ze Noord Korea niet zullen aanvallen?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Reageer