Storing mobiele telefoon op stereo

Moderators: jkien, Xilvo

Gebruikersavatar
Berichten: 15

Storing mobiele telefoon op stereo

Iedereen weet dat als je muziek aan hebt staan thuis, dat wanneer de mobiele telefoon gaat, deze stoort op de stereo (boxen of bekabeling).

Hoe kan het dan dat als een hele hoop mensen lopen te bellen in een discotheek, bij een popconcert of op een housparty etc., je deze storing niet hoort ?

Gebruikersavatar
Berichten: 151

Re: Storing mobiele telefoon op stereo

je vergelijkt hier een discotheek met je huiskamer. als we alleen al praten over de prijs van alles dan snap je denk ik wel wat het verschil is. betere apparatuur.
Schaken is een sport om de hersens te kraken en de dag door te komen.

Soms echter kraken de hersens niet en kan de dag beter snel voorbij gaan.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Storing mobiele telefoon op stereo

Als je mobiele telefoon stoort op je stereo-installatie dan zou ik maar eens een beter stereo kopen.

Ik kan geen enkele geldige reden verzinnen waarom de stereo beinvloed wordt door je mobiel.

Berichten: 96

Re: Storing mobiele telefoon op stereo

klazon schreef:Als je mobiele telefoon stoort op je stereo-installatie dan zou ik maar eens een beter stereo kopen.

Ik kan geen enkele geldige reden verzinnen waarom de stereo beinvloed wordt door je mobiel.
De versterker wordt niet beïnvloed, maar de boxen wel, althans dat is mijn ervaring. En ga nou niet over kwaliteit praten want dat zijn topdingen :shock: .

volgens mij heeft het iets te maken met magnetische storing, vandaar dat de boxen raar gaan doen.

mvgr, Sander

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Storing mobiele telefoon op stereo

.....volgens mij heeft het iets te maken met magnetische storing, vandaar dat de boxen raar gaan doen...
Zou kunnen, maar als dat echt waar is, dan zegt dat toch iets over de kwaliteit van die boxen. Er zijn twee mogelijkheden, of de bekabeling naar de boxen is niet goed aangelegd, of de bedrading binnen in die boxen is magnetisch beïnvloedbaar. In het laatste geval zou ik het geen topdingen willen noemen.

Ik heb in ieder geval nog nooit meegemaakt dat een mobiele telefoon stoorde op een luidsprekerbox.

Gebruikersavatar
Berichten: 193

Re: Storing mobiele telefoon op stereo

klazon schreef:
sanderp schreef:
Ik heb in ieder geval nog nooit meegemaakt dat een mobiele telefoon stoorde op een luidsprekerbox.
Ik heb er ook altijd last van :shock:
Weet wat je zegt... Maar zeg niet alles wat je weet

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Storing mobiele telefoon op stereo

Als je er last van hebt en je wilt er van af, dan zul je toch een serieuze zoektocht moeten doen naar de oorzaak.

Eerste stap: heb je die storing ook als de installatie uit staat? Zo niet, dan ligt het niet aan de boxen, want dat zijn passieve dingen.

Gebruikersavatar
Berichten: 420

Re: Storing mobiele telefoon op stereo

klazon schreef:Als je er last van hebt en je wilt er van af, dan zul je toch een serieuze zoektocht moeten doen naar de oorzaak.

Eerste stap: heb je die storing ook als de installatie uit staat? Zo niet, dan ligt het niet aan de boxen, want dat zijn passieve dingen.
Tenzij je actieve luidsprekers hebt natuurlijk :wink:
Hoe kan het dan dat als een hele hoop mensen lopen te bellen in een discotheek, bij een popconcert of op een housparty etc., je deze storing niet hoort ?
Professionele apparatuur is symetrisch uitgevoerd en heeft daardoor veel minder last van "overspraak"en andere storingen.

Gebruikersavatar
Berichten: 193

Re: Storing mobiele telefoon op stereo

klazon schreef:Als je er last van hebt en je wilt er van af, dan zul je toch een serieuze zoektocht moeten doen naar de oorzaak.

Eerste stap: heb je die storing ook als de installatie uit staat? Zo niet, dan ligt het niet aan de boxen, want dat zijn passieve dingen.
Ik heb al wat onderzoek gedaan bij m'n discman. Ik heb me mobiel een keer langs het draad gehouden, een keer bij de oordopjes en een keer bij het apparaat zelf. En dan gebeld met m'n mobiel natuurlijk. Ik kreeg alleen van dat getik te horen als ik m'n mobiel bij de discman zelf hield dus het lijkt mij dat daar ergens de fout zit. :shock:
Weet wat je zegt... Maar zeg niet alles wat je weet

Gebruikersavatar
Berichten: 193

Re: Storing mobiele telefoon op stereo

Ik moet trouwens nog wel toevoegen dat de storing op m'n discman veel minder goed te horen was dan bijvoorbeeld op m'n stereotoren. Als je de muziek op normaal geluidsniveau aanhad dan hoorde je die storing eigenlijk niet. Pas als het geluid zachter staat hoor je het enigzins. Maar het was gewoon even om aan te tonen dat het waarschijnlijk aan de apparatuur ligt en niet aan de bekabeling of de "boxen". Alhoewel oordopjes misschien niet goed te vergelijken zijn met boxen.
Weet wat je zegt... Maar zeg niet alles wat je weet

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: Storing mobiele telefoon op stereo

ik ken er niks van maar dat lijkt me heel normaal. volgens mij hebben boxen en cd-speler er last van, want boxen zijn toch magnetisch systeem!

als ik mijn telefoon die afgaat naast mijn cdspeler houd, dan gaat ie raar doen, alhoewel mijn nieuwe er geen last van heeft, maar is daarom mijn oude een slechte? lijkt me niet. en bvb tv heeft er ook last van, lijkt me gewoon de elektromagneet van de luidspreker die daar op reageert

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Storing mobiele telefoon op stereo

.... lijkt me gewoon de elektromagneet van de luidspreker die daar op reageert
En dat lijkt mij nou heel sterk. Als je een luidspreker van buitenaf zodanig magnetisch kunt beïnvloeden dat er geluid uit komt dan zegt dat iets over de kwaliteit van die luidspreker. Gezien de gangbare constructie van luidsprekers is dat nl. vrijwel onmogelijk.

Ik zou zeggen, probeer het eens. Signaalkabeltje van de box losmaken en de telefoon er naast houden. Kun je nog kiezen tussen twee mogelijkheden: ingang open laten of kortsluiten met een (zo kort mogelijk) stukje draad.

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: Storing mobiele telefoon op stereo

ik zeg het ik ken er niks van dus mijn verklaring zal wel fout zijn maar ik hoor het toch heel duidelijk. in een interview op radio of televisie hoor je dat ook wel eens nu en dan, dus dan moet het toch de micro van de persoon zijn gsm die afgaat zijn?

Gebruikersavatar
Berichten: 144

Re: Storing mobiele telefoon op stereo

ik heb het probleem bij mijn boxen maar ook bij mijn gitaar versterker.

Als ik gitaar speel stoort mijn mobiele telefoon soms met een regelmatige tik, niet vaak maar soms. Zou het helpen om mijn versterker te aarden?

greetz mastercell
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not.

Gebruikersavatar
Berichten: 393

Re: Storing mobiele telefoon op stereo

volgens mij is het gewoon een electromagnetische straling die een inductie in de draden veroorzaakt.

Dit is te verhelpen (althans, grotendeels) door coax bekabeling te nemen ipv de standaard luidsprekerkabels.
Het is zwart met een witte dop en het lijnt je opstelling uit... Calibrero

Het is groen en het synchroniseert je signaal... Kermit de Trigger

Als je teveel energie hebt, kun je beter een andere baan zoeken.

Reageer