Omvormer 24v

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

Omvormer 24v

Ik ben nieuw op dit forum en heb een help vraag.

De hele avond zitten googlen maar kom er niet uit.

Het probleem is :

Ik heb :

2 zonnepanelen van 85 watt

1 regelaar van 16A ,12v-24v

1 accu 230

1 omvormer 12v ,350-600 watt

Alles werkt prima maar ik moet een grotere omvormer ivm met mijn pomp (600 watt)

Nu heb ik een omvormer overgenomen (kan dus niet meer terug) maar die blijkt voor 24Volt te zijn.

Dus nu heb ik een probleem en dat voor een doehetzelvendsimpelehuisvrouw !!

Wat is de oplossing hiervan ?????????????

- 2 accu's serieel naar de omvormer ??

- kan dit met de zonnepanelen ???? moeten die dan ook serieel?

- bestaat er een apparaatje eventueel tussen 12v accu en 24v omvormer ???

GEEN IDEE MEER !!!!!!.................pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

Ik hoop dat iemand mij kan helpen !!!!

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 320

Re: Omvormer 24v

Hallo,

Ik zou een omvormer 12V -> 24V vermijden vanwege de bijkomende verliezen. Uit ervaring weet ik dat de levensduur van die dingen niet zo goed is.

Je zal dan in ieder geval 2 accu's nodig hebben. Die plaats je in serie om je nieuwe omvormer te voeden. Zorg ervoor dat de twee accu's (zo) gelijk (mogelijk) zijn. Voor het in serie schakelen moet je ze allebei volledig opladen zodat ze een gelijke lading hebben. Op die manier voorkom je problemen bij het laden/ontladen.

Wat betreft het laden... Je zegt dat je laadregelaar 12V-24V is. Ik vermoed dat je dan via een keuzeschakelaar kunt kiezen tussen 12V en 24V? Indien dit het geval is kan je de accu's in serie opladen d.m.v. deze regelaar.

succes!!!

--

/\/\arc
Wil je eindelijk die dure computer aan het werk zetten...

help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=59270

Reageer