Foutmelding: execution time exceeded

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 341

Foutmelding: execution time exceeded

Bij het openen van sommige topics krijg ik deze foutmelding (het nummer aan het einde is wel steeds anders):


Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in /home/wetenschap/domains/wetenschapsforum.nl/public_html/invision233/sources/classes/bbcode/class_bbcode_core.php on line 919


Ik had dit probleem eerst alleen bij het openen van het topic ''Raad eens een boek aan!'', met de zoekfunctie kwam ik nog een topic tegen dat over hetzelfde probleem ging maar dat werd het tweede topic dat ik niet kon openen ;)

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Foutmelding: execution time exceeded

Krijg je die melding structureel als je het topic "Raad een boek aan" opent? Hier gaat het in ieder geval niet fout. Op zich vreemd, aangezien het een melding van de server is, die over het algemeen dan niet browserafhankelijk zou moeten zijn. Voor de zekerheid: kan je even vertellen welk OS je gebruikt (bijv. Windows XP) en welke browser en versie?


Overigens ook vreemd dat dat nummer aan het einde steeds anders is. Ligt het wel altijd in de buurt van de 919?


PS: Ik heb in je bericht even een link naar het topic toegevoegd.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Foutmelding: execution time exceeded

Het zou kunnen dat het te maken heeft met de server van Bol.com. De boek-tags halen informatie op van die server. Als zij toevallig onderhoud uitvoeren of er zijn teveel requests tegelijk, dan kan dat in een dergelijke fout resulteren.


@Tempus: paar vraagjes:

1. Had je dit alleen gister(avond), of treedt het regelmatiger op?

2. Wat was het andere topic waar je het over hebt?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 341

Re: Foutmelding: execution time exceeded

Miels schreef:Krijg je die melding structureel als je het topic "Raad een boek aan" opent? Hier gaat het in ieder geval niet fout. Op zich vreemd, aangezien het een melding van de server is, die over het algemeen dan niet browserafhankelijk zou moeten zijn. Voor de zekerheid: kan je even vertellen welk OS je gebruikt (bijv. Windows XP) en welke browser en versie?


Overigens ook vreemd dat dat nummer aan het einde steeds anders is. Ligt het wel altijd in de buurt van de 919?


PS: Ik heb in je bericht even een link naar het topic toegevoegd.
Ik krijg die melding nu al ongeveer een week. Ik gebruik Windows Vista en Internet Explorer 8. Het laatste nummer dat ik kreeg was 798 en ik heb ook een paar keer gehad dat het ergens in 800 lag.

Ger schreef:@Tempus: paar vraagjes:

2. Wat was het andere topic waar je het over hebt?

Het andere topic is het tweede bericht dat hier staat.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Foutmelding: execution time exceeded

Ah, ok. Da's niet echt een topic, maar de BBcode-helppagina. Die was reeds bekend. ;)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Foutmelding: execution time exceeded

Nogmaals bedankt voor het melden, want nu konden we een stuk gerichter zoeken naar het probleem. En daardoor hebben we het kunnen oplossen! ;)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer