Orgineel idee voor een website!

Moderator: Rhiannon

Reageer

Orgineel idee voor een website!

Hoi,

ik heb het volgende idee bedacht voor een nieuwe website wat wel eens kan aanslaan. Websites maken is een grote hobby van mij, vandaar.

Het gaat als volgt, het word een site waar alles op te vinden is over alle overtuigingen met betrekking tot geloof, spiritualiteit, anti geloof etc.

Je moet het zien als een multi-blog site.

Mensen van allerlei overtuigingen en achtergronden krijgen van mij een eigen account waar zij artikelen kunnen posten met betrekking tot hun overtuiging... Alles mag gepost worden, zolang je iedereen maar respecteert. Je kan dus zo vaak je wil iets posten waarin je jou mening geeft. Ik ga alle mensen met verschillende meningen dan verdelen in groepen (gelovigen, niet gelovigen etc) zodat de bezoekers kunnen kiezen wat ze willen lezen, een favoriete poster kunnen kiezen waar ze vaak terug komen.

Ik moet dan dus mensen die hebben die dit wel leuk zouden vinden om te doen. Ik ben er nog niet over uit hoeveel mensen een account krijgen, dit zoek ik later uit na verdere plan ontwikkeling

Ook wil ik een "nieuws post" systeem erop doen waarop nieuws komt met betrekking tot al deze onderwerpen/overtuigingen. Is ook meteen goede stof voor mensen die artikelen schrijven.

Er is een mogelijkheid om de lezers reacties te laten posten op de door de mensen met een account geposte artikel , zodat er discussies kunnen ontstaan. Ook komt er veel media op met betrekking tot alle onderwerpen waar mensen over posten. (denk bijvoorbeeld aan tv programma’s).

Ook wil ik misschien , als het idee aanslaat, elke week een chat sessie organiseren tussen de artikel posters over een bepaald onderwerp, en daar een log van uitdraaien.

Ook worden er Polls gehouden waaruit blijkt hoeveel mensen dit geloven/dat geloven enzo.

Nu is mijn vraag wat jullie van het idee vinden, opmerkingen of aanmerkingen

(idee staat nog in de kinderschoenen, maar ik persoonlijk vond het origineel en ga het naar alle waarschijnlijk uitwerken, ben al druk aan het regelen)

Gebruikersavatar
Berichten: 385

Re: Orgineel idee voor een website!

Persoonlijk lijkt dat zeer strek op een ordiniar forum. Met nog wat andere functies.

En dan vraag ik mij af of er zo niet al genoeg bestaan??

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Orgineel idee voor een website!

Het idee is best goed, maar ik zou eenvoudiger beginnen. Dus niet meteen al die functies die jij noemt, maar bijvoorbeeld eens beginnen met nieuwberichten en 3-5 bloggers (wel met gevarieerde overtuigingen). Als dat een beetje loopt, en je hebt een paar betrouwbare bloggers en redelijk wat pageviews, voeg je eens een poll toe, etc. Dus rustig aan beginnen, zodat je dingen kunt uitproberen.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Re: Orgineel idee voor een website!

nee, zeker geen forum..

Zie het als een website waarin links een menu staat, in dat menu zie je een aantal groepen met mensen daarin, je klikt op een naam en je ziet diegenes persoonlijke artikel, dat kan van alles kan zijn, het kan inspelen op de actualiteit uit het nieuws, of weet ik het wat. Zolang het maar bij het onderwerp hoort van je groep. Als je namelijk bij Anti-Geloof staat kan je moeilijk opeens allemaal positieve dingen gaan zeggen over het geloof, tenzij je het licht heb gezien :shock: dan verplaats ik diegene :oops:

Ooit wel eens op een BLOG van iemand geweest? dit word een net zo iets alleen dan in 1 website voor meerdere gebruikers.

Tevens is er genoeg media etc dat inspeelt op de onderwerpen van alle bloggers.

Mijn doel is zoveel mogelijk meningen over deze onderwerpen verschaffen en op 1 website zien te krijgen, door middel van een groep serieuze bloggers die veel zinnigs hebben te zeggen. Maar er is ook gewoon nieuws op de site.

Ik persoonlijk geloof totaal niet in God of in de spiritualiteit.

Het word dus totaal geen spirituele aanprijs website, maar natuurlijk ook geen ANTI site. Ik ben op zoek naar serieuze mensen die verstand hebben over wat ze schrijven. Natuurlijk komen daar gelovigen bij, vind dat zij hun mening mogen uiten 8) ook al ben ik het er totaal niet mee eens.

Er komt waarschijnlijk niet eens een forum , reacites op de bloggers hun artikelen en nieuws is al meer dan genoeg.

Re: Orgineel idee voor een website!

Ben jij dan dannydeman die ook actief op Niburu is? In dat geval, je wilt dus een 2e niburu.nl maken ofzo?

Re: Orgineel idee voor een website!

Ja ik ben daar wel actief, en nee, het word ZEKER geen niburu. in tegen deel.

Dat is een nieuws site, hier draait het om de bloggers.. En ik doe geen dagelijks nieuws, post alleen belangrijke nieuws punten. Niburu is heel anders, en ik zal nooit zoiets maken 8) Daar is het gewoon zo, zij posten nieuws wat zij belangrijk vinden (hun mening dus..) en de mensen kunnen reageren.

Hier komen meer al persoonlijke meningen van de mensen die een account hebben. Gewoon een blog dus, iedereen schrijft zeg maar een colum zoals dat in kranten ook zo is. En daar op kunnen mensen reageren. Zij worden het hart v.d site, ik zorg dat de site er perfect uitziet dat alles goed werkt en ik zorg voor wat media/info.

Maar zoals hierboven al gezegd word, ik kan niet in 1 keer super groot beginnen.. In het beign denk ik dat ik aan 5 bloggers genoeg zal hebben, als het idee aanslaat dan kan ik altijd meer bloggers vragen.

Re: Orgineel idee voor een website!

Tja....zijn er niet genoeg van zulk-achtige sites?

Reageer